۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحث امنیتی کابینه جنگ درباره کرانه باختری

کابینه جنگ اسرائیل درباره طرح مقابله با «7 اکتبر» در کرانه باختری بحث و گفتگو می‌کند.

اخیراً شکاف بین دو رویکرد در رابطه با وضعیت امنیتی در سرزمین‌های فلسطینی افزایش یافته است. بن گویر و اسموتریچ خواستار ضربه‌ای قوی‌تر علیه فلسطینی‌ها هستند از سوی دیگر گالانت، گانتز و آیزنکوت در کنار ارتش و شین بت ایستاده‌اند و معتقدند منطقه باید برای تمرکز بر جنگ در غزه، آرام باشد. دفتر نخست وزیری نیز اعلام کرد جلسه‌ای با هدف حمایت کامل از سران نهاد امنیتی برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که شورای وزیران اسرائیل برای امور جنگ (کابینه جنگ) عصر امروز چهارشنبه در مقر فرماندهی مرکزی ارتش تشکیل جلسه دهد تا درباره بسیاری از تحولات به‌ویژه تشدید تنش‌ها در کرانه باختری اشغالی به دنبال عملیات، و تلاش برای انجام سایر عملیات بحث و گفتگو کند.

Capture1 41
هدف از این نشست نیز تدوین طرحی برای جلوگیری از سناریویی مشابه عملیات طوفان الاقصی است که توسط جنبش حماس در 7 اکتبر این بار از کرانه باختری انجام شد.

تارنمای وای نت روز چهارشنبه گزارش داد که یک منبع سیاسی اسرائیلی که نامش فاش نشده است در آغاز هفته جاری به خبرنگاران سیاسی اسرائیل گفت: ما برای شرایطی که هزاران فلسطینی از گالیله (در کرانه باختری) به شهر کفار صبا یورش ببرند آماده نیستیم. در کرانه باختری نیز نیاز به آمادگی داریم.

به گفته این منبع سیاسی، بنیامین نتانیاهو، از ارتش خواسته است در صورت وقوع رویدادی مشابه آنچه در 7 اکتبر در کرانه باختری رخ داد، برای تشدید عملیات برنامه ریزی کند.

به گزارش وای نت، پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأیید کرد که در آخرین گفتگوی خود با نتانیاهو درخواست آتش بس کرده است، مقامات اسرائیلی تصریح کردند که مذاکرات در مورد اعمال فشار آمریکا در این مرحله نیست و خط مشی آنها تغییر نکرده است. همچنین آتش‌بس تنها در ازای آزادی گروگان‌ها اجرا خواهد شد.

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/ryhvpjkqp

→ خواندن مطلب قبلی

شکست مفتضحانه

خواندن مطلب بعدی ←

جنون بن گویر؛ اعدام مبارزان فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *