۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موضع جدید عربستان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

گزینه عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، هنوز روی میز است.

یکی‌ از وزاری عربستان گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی، هنوز روی میز است اما به پیدا کردن راه‌ حلی برای مناقشه با فلسطینی‌ها بستگی دارد.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی طی سخنانی در یک انجمن اقتصادی در سنگاپور گفت: این (عادی‌سازی روابط) روی میز بوده و روی میز باقی می‌ماند. همچنین پسرفت اخیر (در مذاکرات عادی سازی روابط) نیز مشخص می‌کند که چرا عربستان سعودی بسیار مصمم بود که راه‌حلی برای اتمام مناقشه با فلسطین بخشی از یک توافق عادی سازی گسترده تر در خاورمیانه باشد.

اواخر ماه گذشته، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت که معتقد است مذاکرات برای عادی سازی بین اسرائیل و عربستان بلافاصله پس از پایان جنگ در غزه از سر گرفته خواهد شد.

گزینه

وی تصریح کرد: در حال‌ حاضر ما منتظر آتش‌بس هستیم تا پس از آن روند صلح از سر گرفته شود. البته این باید امکان پذیر باشد چرا که اگر آماده غلبه بر موانع نباشیم هرگز فرصتی برای سازش به وجود نمی‌آید. فیصل افزود: اعراب تاکنون نشان داده‌اند که جدی و آماده هستند و ما امیدواریم که این اتفاق به زودی رقم بخورد.

هفته گذشته، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا، خطاب‌ به خبرنگاران گفت: باوجود اینکه از آن مباحث فاصله گرفته‌ایم ولیکن ما از وجود مسیر بازگشت برای عادی سازی روابط مطمئن هستیم چراکه سعودی‌ها همچنان مشتاقانه پیگری می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/379935

→ خواندن مطلب قبلی

گزارشی از آسیب‌های روانی نوجوانانی از آوارگان داخلی

خواندن مطلب بعدی ←

تبعات جنگ: افزایش 2.6 درصدی کسری بودجه دولت اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *