۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، حزب الله لبنان را تهدید به حمله کرد

یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، در پاسخ به سخنان سید حسن نصرالله گفت: ممکن است ساکنان بیروت وضعیت غزه را تجربه کنند.

یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، شنبه شب با تهدید به بمباران بیروت، پایتخت لبنان را به سرنوشت غزه تهدید کرد و گفت: وقتی اسرائیل به بیروت حمله کند، آن وقت خواهید فهمید که حزب الله از خطوط قرمز عبور کرده است.

گالانت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل و بنی گانتز وزیر شورای جنگ افزود: در رابطه با جنگ غزه، اهداف روشن است، وظایف مشخص است. ارتش وظایف خود را انجام می‌دهد و حماس تحت فشار است و این فشار بر آنها در حال افزایش است. آنها صدای تانک‌ها و بولدوزرها را از بالای تونل می‌شنوند و می‌دانند که به سمت آنها می‌رود.

وی افزود: از این جهت می‌گویم که هر چه بیشتر نفوذ کنیم و نیرو بیشتر شود، حماس تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد و در نتیجه امکان دستیابی به گروگان‌ها افزایش می‌یابد. ما مأموریت بالاتری داریم که آن پیروزی است.

Capture1 64

گالانت ادامه داد: در جبهه شمالی چالش تبدیل به حمله شد و حزب‌الله با آتش بازی می‌کند، خلاصه می‌گویم نیروی زمینی و هوایی ما برای هر مأموریتی آماده است و هر روز حزب‌الله بهای سنگینی می‌پردازد. نیروی هوایی قطب نمای خود را به سمت شمال هدایت می‌کند و شهروندان شمال باید بدانند اگر حسن نصرالله (رهبر حزب الله) اشتباه کند، سرنوشت بیروت مانند سرنوشت غزه خواهد بود.

گالانت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اشتباهی که در صحبت از حزب الله انجام می‌دهد چیست، گفت: وقتی بشنوید که ما بیروت را بمباران کردیم، متوجه می‌شوید که از خط قرمزها عبور کرده است.

گالانت درباره بیانیه‌ها و فشارهای بین المللی ادامه داد: من به رهبران اروپا می‌گویم که ما حق داریم از خود دفاع کنیم و این کاری است که انجام خواهیم داد و سازمانی به نام حماس در جهان وجود نخواهد داشت. ما در نوار غزه آزادی عمل امنیتی خواهیم داشت تا علیه هر دشمنی کار کنیم و دیگر ما را تهدید نخواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1051388

→ خواندن مطلب قبلی

دولت آمریکا از اسرائیل در مورد اظهارات نتانیاهو توضیح خواست

خواندن مطلب بعدی ←

شش چالش پیش روی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *