۳۰ شهریور ۱۴۰۳

یورش ارتش شکست خورده صهیونیستی به بیمارستان شفا

ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه آزادی گروگان‌ها و کشف سلاح به بیمارستان شفا یورش برد.

یورش رژیم صهیونیستی به نواز غزه برای چهلمین روز ادامه دارد و درحالی که مدیر بیمارستان شفا از آغاز حفر قبور شهدا در بیمارستان خبر داده بود، ارتش اشغالگر با ادعای انجام عملیات علیه این مجتمع پزشکی به این مکان حمله کرد.

بامداد چهارشنبه، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، به ساختمان‌های بخش جراحی و اورژانس بیمارستان شفا که بیماران و کادر پزشکی در آن حضور داشتند، هجوم بردند و با منفجر کردن درهای بخش‌های داخلی، علاوه بر بخش‌ها، ساختمان‌های داخل مجمع را جستجو کردند.

القدس گزارش داد که نیروهای اشغالگر پس از یورش به بیمارستان شفا، از آن خارج شده‌اند اما ارتش اشغالگر همچنان با تانک و تک تیراندازهای مستقر بر ساختمان‌های اطراف آن و همچنین پهبادهایی که دائما در بالای آن پرواز می‌کنند، آن را محاصره کرده‌اند.

Capture 16
یورش به بیمارستان شفا

منابع بیمارستانی افزودند که ارتش اشغالگر با قرار دادن دوربین‌های تشخیص چهره و گیت‌های الکترونیکی در حیاط بیمارستان شفا، پناهندگان را مجبور کرد تا برهنه شوند. ارتش تعدادی از آنها را بازداشت کرد. این اقدامات علاوه بر بازجویی از پزشکان و بیماران بود.

به گزارش القدس، نیروهای ارتش صهیونیستی تعدادی از آوارگان و خانواده‌های شهدا و مجروحان را در داخل بیمارستان بازداشت و از دفن شهدا در حیاط بیمارستان جلوگیری کرد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اسرائیلی به مدت ده ساعت مستمر در بخش‌هایی از بیمارستان شفا حاضر بودند. به گفته این منابع، علاوه بر خودروهای زرهی حداقل 30 تانک  بیمارستان را محاصره کردند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: ادعای ارتش مبنی بر وجود سلاح در مجتمع پزشکی شفا، دروغی آشکار و مسخره‌ای است که دیگر کسی را فریب نمی‌دهد. رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل هیچ نشانه‌ای از سلاح و حضور گروگان‌ها در بیمارستان به دست نیاورده است.

وزیر بهداشت فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی نیروهای اشغالگر را مسئول کامل جان کادر پزشکی، بیماران و پناهندگان این بیمارستان دانست و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/100796

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا حماس و حامیانش را تحریم کرد

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار مقامات آمریکایی درباره شعله‌ور شدن جنگ در کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *