۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موافقت کابینه جنگ با ورود روزانه 2 تانکر سوخت به غزه

امروز جمعه، کابینه جنگی اسرائیل موافقت کرد که روزانه دو نفتکش حامل سوخت را از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه وارد شود تا نیازهای نهادهای سازمان ملل را برآورده کند.

خبرگزاری والا به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی نوشت که این تصمیم در پاسخ به درخواست آمریکا اتخاذ شده است و افزود که موافقت با ورود سوخت، فضایی را برای اسرائیل فراهم می‌کند تا اسرائیل به جنگ خود تا حذف جنبش حماس ادامه دهد.

این مقام اسرائیلی توضیح داد که سوخت دیزلی که معرفی می‌شود از حداقل شبکه‌های آب و فاضلاب پشتیبانی می‌کند تا از شیوع بیماری‌های همه‌گیر که می‌تواند در منطقه گسترش یابد، جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل موافقت کرده است تا روزانه دو کامیون حامل سوخت برای تامین نیازهای سازمان ملل وارد غزه شوند و بر همین اساس اوایل روز چهارشنبه با موافق کابینه جنگ نتانیاهو، نخستین کامیون حامل سوخت از زمان آغاز جنگ غزه از مصر از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد.

Capture 24

اظهارات مقامات آمریکایی درباره موافقت ورود سوخت به غزه

یک مقام ارشد آمریکایی به والا گفت که اسرائیل دو هفته پیش به دولت بایدن قول داده بود که اجازه سوخت رسانی را خواهد داد.

روز گذشته، قبل از جلسه کابینه جنگ، وزیر خارجه آمریکا با وزیر ران درمر و وزیر بنی گانتز گفتگو و به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد کابینه جنگ با ورود سوخت به غزه موافقت کند.

این مقام آمریکایی گفت: اسرائیل چند هفته‌ای عرضه سوخت را به این امید که توافقی برای آزادی گروگان‌ها حاصل شود به تأخیر انداخت. همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا به اسرائیل تصریح کرد که ادامه انتظار برای توافق برای آزادی گروگان‌ها غیرممکن است، زیرا وضعیت نوار غزه رو به وخامت است و ممکن است گروگان‌ها و ساکنان نوار غزه زنده نمانند.

اظهارات مقامات اسرائیلی

مقامات ارشد اسرائیلی اعلام کردند که میزان سوختی که در پی تصمیم کابینه جنگ وارد غزه می‌شود، تنها 60 هزار لیتر در روز است در حالی‌که قبل از جنگ این مقدار حدود 7 میلیون لیتر در هفته بود.

مقامات اسرائیلی گفتند که سوخت تحت نظارت سازمان ملل متحد و نظارت اسرائیل قرار خواهد گرفت. یک مقام اسرائیلی گفت: اگر سوخت به غزه نرسانیم، نمی‌توانیم عملیات زمینی را ادامه دهیم.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3623199

→ خواندن مطلب قبلی

بایدن: اشغال مجدد غزه یک اشتباه است!

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ خواستار تغییر ترکیب کابینه جنگ شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *