استراتژی باج به دروزی‌ها از ترس خیانت

با توجه به انتقاد زیاد از جامعه دروزی، کاتز (رئیس ائتلاف) و الی کوهن (وزیر امور خارجه) اعلام کردند قانون ویژه ای را به دروزی‌ها اعطا خواهند کرد. 

202
گروهبان آدی ملک و سرگرد جمال عباس

این ائتلاف عصر شنبه از ترویج “قانون اساسی جامعه دروزی” خبر داد که به این جامعه وضعیت ویژه اعطا می کند. این تصمیم از زمان جنگ شمشیرهای آهنین گرفته شد. جامعه دروزی از ابتدای جنگ، شش تن از مردان خود را از دست داده‌اند.

 الی کوهن: “در روزهای آینده پیش نویس قانون بنیاد جامعه دروزی را که هدف آن تثبیت موقعیت این جامعه مهم دروزی در کشور اسرائیل است، پیش خواهیم برد.”

نتانیاهو اوایل امروز در کنفرانس مطبوعاتی که همراه با گالانت و بنی گانتز برگزار شد گفت: “دروزی ها مردمی با ارزش برای اسرائیل هستند، ما هر آنچه که لیاقتشان را دارند به آنها خواهیم داد، این یک مسئله ضروری است.”

این لایحه و پیشنهاد از این موضوع سرچشمه می گیرد که جامعه دروزی، یک جامعه منحصر به فرد در جوامع اسرائیل می‌باشد که اعضای آن از دولت اسرائیل به عنوان خانه ملی منحصر به فرد یهودیان حمایت می کنند و از زمان پیدایش این حزب، نقش مهمی در ساختن دولت و تضمین موجودیت آن داشته‌اند.

هدف از این لایحه تثبیت موقعیت جامعه دروزی در اسرائیل و در عین حال حفظ اسرائیل به عنوان دولت ملی قوم یهود و به رسمیت شناختن حقوق شهروندان این کشور است که عضو این کشور هستند.

لازم به ذکر است که امروز سخنگوی ارتش اسرائیل دو کشته دیگر از جامعه دروزی را اعلام کرد: گروهبان آدی ملک هارو 19 ساله اهل بیت جان و سرگرد جمال عباس 23 ساله مکی؛ فرمانده گروهان در گردان 101 تیپ چتربازان.

کسانیکه  گروهبان اول شلومو گورتونیک درباره آنها گفت که “ارتش هرگز دیگر نمی‌تواند چنین نیروهای خوبی تربیت و در اختیار ما قرار دهد.”

  • شایان ذکر است که دروزیان به جمعیت عرب زبان اسرائیلی گفته می‌شود که طبق آمار سال 2012، تنها 1.5درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند. آنها پیرو مذهب دروزیاست. دینی توحیدی که تلفیقی از شیعه اسماعیلی، و باورهای گنوسی و نوافلاطونی است و گویشور زبان عربی هستند. دروزها تنها اقلیت غیریهودی اسرائیل هستند که خدمت سربازی اجباری دارند. آنها بیشتر در شمال کشور و در بلندیهای جولان سکونت دارند

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

روایت هاآرتص از اختلاف در کابینه جنگ بر سر موضوع مبادله گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

چرا نتانیاهو باید برود؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *