۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اخراج دو افسر عالی رتبه ارتش اسرائیل به دلیل فرار از جبهه جنگ

دو افسر؛ فرمانده گردان و جانشین او که در نبرد زمینی در شمال غزه بودند، پس از تیراندازی نیروهای حماس به سوی آن‌ها از معرکه فرار کردند. این دو افسر اخراج شدند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت اطلاعاتی درباره اخراج یک فرمانده گردان رزمی و معاونش توسط ارتش اسرائیل، پس از عقب نشینی آنها در شمال نوار غزه قبل از کمین رزمندگان گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان نبردهای زمینی منتشر کرد.

رادیو الشمس اعلام کرد که این روزنامه در مقاله‌ای در شماره امروز دوشنبه، نوشت: ستاد ارتش تصمیم به اخراج دو افسر از یک واحد رزمی شرکت کننده در تهاجم زمینی به شمال غزه گرفت، زیرا فرار آنها در اوج عملیات زمینی صورت گرفته است.

فرماندهی ارتش، تصمیم خود مبنی بر اخراج این دو افسر از نظارت بر یگان رزمی در جریان جنگ غزه و عملیات نظامی زمینی را با بیان اینکه گردان تحت نظارت آنها طی یک مانور زمینی از موضع خود عقب نشینی کرد، توجیه کرد.

این روزنامه گزارش داد که سربازان این گروهان و یگان رزمی هنگام درگیری با رزمنده‌های گردان‌های القسام اعلام کردند که از پشتیبانی و پوشش هوایی نیروی هوایی اسرائیل برخوردار نشده‌اند و بر همین اساس، گروهان نظامی  از مقابل ده‌ها مرد مسلح که در کمین نیروهای ارتش متجاوز اسرائیل بودند، فرار کردند.

Capture 68

ارتش اسرائیل، عقب‌نشینی و فرار افسران را اتفاقی غیرعادی و غیر قابل قبول توصیف کرد. پس از اخراج افسران، اختلاف شدید بین فرماندهان گروهان، رزمندگان آنها و فرمانده گردان ایجاد و باعث شد نیمی از این سربازان به خدمت سربازی برنگردند و در غزه بمانند.

خبرنگار امور نظامی روزنامه، یوآو زیتون، به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: نیروی نظامی یگان رزمی پس از حضور سربازان یگان، درحالی که در وضعیت نامناسب و ناآماده بودند، به یک مأموریت زمینی در نوار غزه اعزام شدند. این یگان بلافاصله بعد از مأموریت‌ها و فعالیت‌های نظامی طولانی و طاقت‌فرسا در نوار غزه بدون اینکه فرصت استراحت داشته باشند، به نبرد زمینی منتقل شدند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/366872

→ خواندن مطلب قبلی

تمایل ارتش اسرائیل به تمدید آتش بس در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

بانک مرکزی: جنگ، بازپرداخت میلیاردها دلار وام بانکی را به تعویق انداخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *