۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افشای دیدار و گفتگوی یحیی سنوار با گروگان‌های اسرائیلی

یحیی سنوار با گروگان‌های اسرائیلی ملاقات کرد و به آنها اطمینان داد که برای آنها اتفاقی نخواهد افتاد.

القدس نوشت: بر اساس گزارش‌های صهیونیستی، یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه، با گروگان‌های اسرائیلی در تونلی در غزه ملاقات و با آنها به زبان عبری صحبت کرد و گفت که آنها در مکانی امن هستند.

Capture 73

القدس خاطر نشان کرد که روزنامه هاآرتص و کانال 12 اسرائیل در دو گزارش مجزا، گزارش دادند که سنوار در اولین روزهای جنگ با گروگان‌ها در تونلی در نوار غزه ملاقات کرده است. کانال 12 نشان داد که زنی گروگان که از اسارت در غزه بازگشت، به خانواده خود درباره حادثه‌ای که در روزهای اول جنگ رخ داد، گفت که او و سایر مردان گروگان در یک تونل بازداشت شده بودند. مردی ایستاده بود و به زبان عبری عالی با آنها صحبت می‌کرد. نام او یحیی سنوار است.

او افزود که سنوار در تونل به آنها (گروگان‌ها) نگاه کرد و به زبان عبری روان به آنها گفت: « سلام، من یحیی سنوار هستم. شما در اینجا محافظت می‌شوید. هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.»

القدس گزارش داد که یک مقام امنیتی این موضوع را تایید کرده و گفته است که یکی از گروگان‌ها این موضوع را در شاهدی ارائه شده به (سرویس امنیت عمومی اسرائیل) شین بت فاش کرده است و توضیح می‌دهد که سنوار با گروگان‌ها ملاقات کرده است که البته تعداد آنها مشخص نیست.

یکشنبه گذشته، ناهوم بارنیا، تحلیلگر سیاسی در روزنامه یدیعوت آحارونوت، نوشت که تأخیری که در اجرای دومین دسته از قرارداد مبادله زندانیان در روز قبل از آن (شنبه) رخ داد، منجر به سه درس اولیه می‌شود:

اول، حماس هنوز در نبرد زمینی قوی است و سنوار آن را کنترل می‌کند. اظهارات درباره فروپاشی حماس زودرس و بیانگر یک توهم و خیال بود نه یک دید هوشیارانه از واقعیت. وی افزود: قدرت حماس به یک نیروی چانه زنی در ازای میانجی‌ها و اسرائیل و ارائه مطالباتی تبدیل می‌شود که نه تنها مرکز و جنوب نوار، بلکه شمال آن را نیز شامل می‌شود که بیشتر آن تحت کنترل اسرائیل است. در روزهای آتش‌بس، تنها بر اساس کنترل حماس در آنجا تقویت خواهد شد.

درس دوم این است که توافق آتش بس کامل نشده است و در روزهای آینده اختلافات و ترفندهای باج خواهی بیشتری ظاهر می‌شود که به ضرر گروگان‌ها است. عدم اعتماد اساسی بین اسرائیل و حماس، مشکل این است که هیچ نهاد میانجی وجود ندارد که هر دو طرف به طور مطلق به آن اعتماد کنند.

درس سوم این است که بسیار دشوار است که دولت اسرائیل از اجرای چنین معامله‌ای پس از تعهد به آن جلوگیری کند. هر تواقفی به عنوان ناامیدی، سرخوردگی و ناامیدی تعبیر خواهد شد. تهدید دیروز مبنی بر اینکه اگر حماس به مانع تراشی در روند آزادی ادامه دهد، اسرائیل حمله را از سر خواهد گرفت، عجولانه، توخالی و بی محتوا بود.

Capture1 75

در همین راستا سایت روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد که دومینیک واگورن مجری شبکه انگلیسی اسکای نیوز با انتشار توییتی در حساب توییتر خود مدعی شد که گزارشی مبنی بر ملاقات سینوار با گروگان‌ها در تونل‌های غزه رخ داده است.

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/102309

→ خواندن مطلب قبلی

بودجه جدید سال 2023 تصویب شد!

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل تعداد مجروحان جنگ را منتشر کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *