۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادعای منابع اسرائیلی درباره افشای جزئیات طرح حمله حماس در 7 اکتبر

اسرائیل تایمز: گزارش ادعاها حاکی از آن است که اسرائیل سندی را که حماس در مورد طرح حمله 7 اکتبر عملیاتی کرد، به دست آورده است.

اسرائیل تایمز نوشت که نیویورک تایمز روز پنجشنبه بر اساس اسناد محرمانه گزارش داد که مقامات اسرائیلی بیش از یک سال پیش، طرحی از جنبش حماس با هدف انجام حمله‌ای بی‌سابقه علیه اسرائیل به دست آوردند، اما آنها این سناریو را غیرواقعی دانستند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که اطلاعات نظامی اسرائیل به یک سند حماس حاوی حدود 40 صفحه دست یافته است که نقطه به نقطه از حمله گسترده‌ای مشابه حمله حماس در 7 اکتبر که به گفته مقامات اشغالگر حدود 1200 کشته برجای گذاشت صحبت می‌کند.

Capture 5

در این سند که در محافل اطلاعاتی دست به دست می‌شود، تاریخی برای حمله احتمالی مشخص نشده است، اما نقاط دقیقی برای حمله به شهرها و پایگاه‌های نظامی مشخص شده است.

Capture 6

این سند به طور دقیق‌تری از رگبار موشک‌ها و پهپادها صحبت می‌کند که دوربین‌های امنیتی و سیستم‌های دفاعی خودکار را منهدم می‌کنند و به دنبال آن رزمنده‌ها با چتر، خودرو و پیاده به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، دقیقا عناصری که در قلب حمله 7 اکتبر قرار داشتند.

با این حال، ممکن نیست مشخص شود که آیا رهبری حماس به طور کامل این سند را همانطور که توسط نیویورک تایمز به دست آمده و تأیید شده است، تأیید کرده است؟

در ژوئیه گذشته، یک تحلیلگر از واحد اطلاعات نخبگان 8200 هشدار داد که تمرینات نظامی انجام شده توسط حماس از چند جهت شبیه به طرح حمله توصیف شده «سندی طراحی شده برای شروع یک جنگ» است. اما یک سرهنگ در بخش نظامی مسئول غزه این سناریو را رد کرد و آن را کاملاً خیالی توصیف کرد.

این تحلیلگر نوشت: من به‌طور قاطع این سخن را که این یک طرح تخیلی است، رد می‌کنم. این یک نقشه برای یک جنگ است و نه فقط حمله به یک روستا!

نیویورک تایمز در پایان خاطر نشان کرد که اگرچه این سند در سلسله مراتب نظامی اسرائیل پخش شده است، اما معلوم نیست که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و دولتش آن را دیده‌اند یا خیر؟

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/israel-obtained-ignored-hamas-document-laying-out-oct-7-attack-plan-report-alleges

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل سفیر خود از مادرید را پس از انتقاد نخست وزیر اسپانیا فرا خواند

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اشغالگر با ترسیم نقشه غزه، خواستار تخلیه فوری آن شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *