۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اشغالگر با ترسیم نقشه غزه، خواستار تخلیه فوری آن شد

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز جمعه، نقشه‌ای را منتشر کرد که در آن نوار غزه را به مناطق بسیار کوچک تقسیم کرد و آنها را “بلوک” نامید.

ارتش صهیونیستی، ساعاتی پس از آغاز مجدد جنگ غزه و پس از ناکامی در تمدید آتش بس موقت، نقشه‌ای به عنوان بخشی از درخواست خود از ساکنان این نوار برای تخلیه برخی مناطق غزه ترسیم کرد.

ارتش اشغالگر غزه با ادعای اینکه به دنبال حفظ جان مردم است، از ساکنان غزه خواست تا به نقشه توجه کنند و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنند.

در بیانیه ارتش اشغالگر به زبان عربی آمده است: ارتش روش تردد ساکنان غزه در مرحله بعدی جنگ را به دلیل نگرانی از امنیت آنها به صورت نقشه منتشر می‌کند، فهرستی از مناطق تخلیه (بلوک) در نوار غزه به شرح زیر است:

Capture 7

ارتش اشغالگر بار دیگر اتهامات خود را مبنی بر استفاده حماس از ساکنان نوار غزه به عنوان سپر انسانی، ایجاد مقر فرماندهی و زیرساخت‌های نظامی در مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس آنها و تبدیل مکان‌های غیرنظامی به اهداف نظامی، تکرار کرد و از آن به عنوان نقض قواعد جنگی حماس که در حقوق بین الملل تصریح شده است، یاد کرد. این درحالی است که حماس به صراحت می‌گوید استفاده از غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی به عنوان سپر انسانی مجاز نیست.

در بیانیه ارتش آمده است: ارتش اسرائیل با ارسال پیام‌ها و اعلامیه‌هایی به ساکنان غزه، آنها را به تخلیه مناطق خاصی که فعالیت‌های تروریستی از آنجا آغاز می‌شود و حرکت در خیابان‌های مربوطه هدایت می‌کند. ارتش در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که برای آماده شدن برای مراحل بعدی جنگ، نقشه مناطق تخلیه (بلوک) در نوار غزه را منتشر می کند.

تقسیم قلمرو نوار به مناطق بر اساس تقسیم بندی محله‌های شناخته شده به منظور اجازه دادن به اهالی غزه برای حرکت و اجرای دستورالعمل‌ها و حرکت از مکان‌های خاص است. ارتش مدعی شد که مردم این کار را برای امنیت خود انجام دهند. در نقشه منتشر شده تعداد مناطق تخلیه (بلوک‌ها) در شمال و در جنوب نوار مشخص شده است و از ساکنان خواسته شد تا برای یافتن بلوک مربوط به محل زندگی خود از این نقشه برای نقل مکان از آن استفاده کنند.

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که ارتش اشغالگر اسرائیل پس از عدم دستیابی به توافق برای تمدید آتش بس در نوار غزه برای یک روز دیگر، جنگ را از سر گرفت.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14893489

→ خواندن مطلب قبلی

ادعای منابع اسرائیلی درباره افشای جزئیات طرح حمله حماس در 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

طرح ترور رهبران حماس، دستور کار اسرائیل پس از جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *