۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی، 70 درصد جامعه خریدی معتقدند که جنگ، آنها را ملزم به خدمت سربازی نمی‌کند

نظرسنجی‌ها، همچنان عدم تمایل جامعه خریدی به مشارکت در جنگ را نشان می‌دهد.

نظرسنجی تازه سایت معاریو نشان داد که اکثریت مردم جامعه افراطی ارتدوکس بر این باورند که جنگ و شوک ناشی از آن تغییر قابل توجهی در جامعه افراطی ارتدوکس در رابطه با موضوع اعطای معافیت از ثبت نام در ارتش اسرائیل ایجاد نخواهد کرد.

Capture 2

70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که نظرشان بعد از جنگ تغییر نکرده است و همچنان با جذب دانشجویان یشیوا در ارتش اسرائیل مخالف هستند و در مقابل نسبت حمایت از استخدام در ارتش تنها 9٪ بود.

نظرسنجی درباره موضوع ادغام بیشتر خریدی‌ها در جامعه اسرائیل، نشان داد که اکثریت ارتدوکس‌های افراطی انتظار ندارند که جنگ منجر به تغییر و ادغام در جامعه اسرائیل شود. 55 درصد بر این باورند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد و تنها 32 درصد از ارتدوکس‌های افراطی معتقدند که تغییراتی در ادغام آنها در جامعه ایجاد خواهد شد.

این نظرسنجی نشان داد که تنها حدود یک سوم از خریدی‌ها در فعالیت‌های مربوط به جنگ مشارکت داشته‌اند. بیش از نیمی از مردم آنها گفتند که شخصاً مشارکت نکرده‌اند.

در این بررسی آمده است که خریدی‌ها اعتماد نسبتاً بالایی به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو دارند و حدود نیمی از آنها در این نظرسنجی گفتند که در بحث در مورد آینده امنیتی اسرائیل، افراطی ارتدوکس باید از مواضع امنیتی اسرائیل حمایت کند.

تقسیم‌بندی پاسخ‌ها نشان می‌دهد که این موقعیت به‌ویژه در میان ارتدوکس‌های سفاردی برجسته بود و دو سوم آنها (62%) چنین فکر می‌کردند. در مقابل، در میان افراطی ارتدوکس لیتوانیایی، گروه اصلی (45 درصد) معتقدند که جامعه فوق ارتدوکس نباید یک معیار واحد در مورد مسئله امنیتی داشته باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 62 درصد از افراطی ارتدوکس معتقدند که غزه باید تحت حاکمیت کامل اسرائیل باشد.

اکثریت قریب به اتفاق این گروه، معتقدند که وضعیت مناسب، حکومت اسرائیل است که با بازگشت شهرک‌های یهودی نیز همراه است. این موقعیت همچنین در میان سفاردیم‌های فوق ارتدوکس با 54 درصد برجسته بود، در حالی که در بین لیتوانیایی‌ها کمتر 30 درصد بود.

نظرسنجی موسسه سیاست مردم یهودی در بخش فوق ارتدوکس توسط آسکیا انجام شد و شامل 300 پاسخ دهنده در یک پنل اینترنتی و 200 پاسخ دهنده در یک نظرسنجی تلفنی (در مجموع حدود 500 پاسخ دهنده) بود. همچنین داده‌ها توسط پروفسور Camille Fuchs تجزیه و تحلیل شد.

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1056265

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل با رد تمام پیشنهادات آتش بس از سوی حماس، جنگ غزه را از سر گرفت

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیل سفیر خود از مادرید را پس از انتقاد نخست وزیر اسپانیا فرا خواند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *