۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکاف در لیکود/ روابط بین گالانت و نتانیاهو شکرآب شده است

روزنامه معاریو در گزارش اخیر خود از حواشی جنگ، نوشت: روابط بین گالانت و نتانیاهو پس از 7 اکتبر به شدت شکرآب شده است. انتظار می‌رود که همچنان این درگیری پا برجا بمانند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی، روز گذشته، یوآو گالانت، وزیر دفاع این رژیم را به دلیل برگزار کردن کنفرانس مطبوعاتی جداگانه سرزنش کرد. نتانیاهو به او گفت: من به او پیشنهاد دادم که فقط یک جلسه توجیهی مشترک برای خبرنگاران برگزار کند اما او تصمیم خود را گرفت و پیشنهاد مرا نپذیرفت.

گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی
گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی

در گزارش معاریو آمده است که نتانیاهو ترجیح می‌دهد به صورت انفرادی ظاهر شود، اما برخی ادعا می‌کنند که دلایل مختلفی برای این کار دارد. یکی از دلایلی که به طور قطع می‌توان به آن استناد کرد، این است که ظاهراً او نمی‌خواسته گالانت را در این جلسه شرکت دهد. حتی زمانی‌که یکی از خبرنگاران از نخست وزیر پرسید که چرا وزیر دفاع به این نشست دعوت نشده است، نتانیاهو به تنش‌ها و اختلافات بین آنها اعتراف کرد. وی تأکید داشت که اطرافیان به این موضوع مشکوک بودند و می‌خواستند از حقیقت ماجرا باخبر باشند.

نتانیاهو علناً در مورد گالانت که به گفته لاپید به سوءظن کودتا علیه نتانیاهو متهم است، ابراز نگرانی کرد. نتانیاهو، وزیر دفاع اسرائیل را مقصر و متهم اصلی این تنش دانست که در بحبوحه جنگ و حواشی آن باعث به وجود آمدن شکافی میان کابینه دولت شده است. اطرافیان نتانیاهو بر این باورند که گالانت به دلیل قدرت سیاسی و نظامی توانایی سرنگونی نتانیاهو را دارد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1056742

→ خواندن مطلب قبلی

قطر، دوست یا دشمن اسرائیل؟/ این میانجی‌گری می‌تواند در نابودی حماس به اسرائیل کمک کند

خواندن مطلب بعدی ←

سازمان زندانیان فلسطین: اسرائیل، زندان‌ها را به گورستان زندگان تبدیل کرده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *