۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهادهای جدید آتش بس در غزه، از سوی قطر و مصر

یک منبع فلسطینی امروز (یکشنبه) فاش کرد که قطر و مصر پیشنهادهای جدیدی برای بازگشت به آتش بس بشردوستانه بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه ارائه کردند.

این منبع به خبرگزاری شینهوا گفت که هدف از پیشنهادات جدید توافق بین دو طرف برای مبادله گروه‌های بیشتری از اسرای فلسطینی و اسرای اسرائیلی در آمادگی برای اعلام آتش‌ بس مجدد در غزه است.

این منبع تصریح کرد که قطر و مصر با پیشنهاد مبادله گروه‌هایی از افراد مسن و زنان باقی‌مانده در نوار غزه، بر اختلافات میان اسرائیل و حماس فشار می‌آورند.

به گفته این منبع، طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به اسرائیل و حماس درباره خطرات توقف مذاکرات غیرمستقیم و محدود کردن خود به مذاکره زیر آتش در این مرحله هشدار دادند که نشان‌دهنده تحولات خطرناک‌تر در میدان است.

Capture 29

«صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی حماس عصر دیروز اعلام کرد که موضع رسمی جنبش اکنون این است که «به جز پس از پایان جنگ» در نوار غزه تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

العاروری گفت: اسرای باقی مانده در غزه سربازان و مردان غیرنظامی هستند که در ارتش خدمت می‌کردندو برخی از آنها هنوز در ارتش هستند، در حالی‌که اسرائیل تصمیم گرفته است که نمی‌خواهد معامله مبادله را با استانداردهای جدید از سر بگیرد.

پیش از آن، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با متهم کردن حماس به عدم اجرای تعهدات خود در خصوص آزادی گروگان‌ها، اعلام کرد که مذاکرات برای بازگشت به آتش بس در نوار غزه به بن بست رسیده است.

در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که رئیس موساد به کارکنان خود در دوحه دستور داد تا به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به دلیل بن بست مذاکرات در مورد بازگرداندن آتش بس بشردوستانه در غزه، به کشور بازگردند.

اسرائیل و حماس بلافاصله پس از پایان آتش بس اعلام شده، عملیات نظامی خود را از سر گرفتند، در حالی‌که وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای بازگشت به آتش بس ادامه دارد.

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/102944

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل مدعی شد فیلم‌های اتقافات 7 اکتبر ناپدید شده‌اند!

خواندن مطلب بعدی ←

فرار مالیاتی با سوءاستفاده از متغیر جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *