۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وال استریت ژورنال: اسرائیل قصد دارد تونل‌های حماس را با آب دریا پر کند

وال استریت ژورنال مدعی شد که اسرائیل قصد دارد تونل‌های حماس را با آب دریا پر کند.

خبرگزاری کان از وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که اسرائیل، سیستم بزرگی از پمپ‌ها را راه اندازی کرده است که ممکن است برای ایجاد سیل در تونل‌های مورد استفاده حماس در زیر نوار غزه استفاده شود.

کان اعلام کرد، در گزارش وال استریت که دیروز دوشنبه منتشر شد، آمده است که در اواسط نوامبر، ارتش اسرائیل حداقل 5 پمپ را در حدود یک کیلومتری شمال کمپ پناهندگان ساحل قرار داده است که می‌تواند هزاران متر مکعب آب در ساعت و حجم عظیمی از سیل را به داخل منتقل کند.

وال استریت ژورنال نوشت که یک مقام ارتش اسرائیل از اظهارنظر درباره طرح سیل تونل‌ها خودداری کرد، اما به نقل از وی گفت: ارتش اسرائیل به طرق مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف نظامی و تکنولوژیکی برای خلع سلاح حماس تلاش می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که اسرائیل برای اولین بار نوامبر گذشته این گزینه را به ایالات متحده اطلاع داد و اظهار داشت که مقامات نمی‌دانند دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، چقدر به اجرای این طرح نزدیک است.

وال استریت به نقل از مقامات گفته است که اسرائیل تصمیم نهایی برای پیشبرد این طرح یا رد آن را نگرفته است.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: آب‌گرفتن تونل‌های مقاومت در نوار غزه ایده خوبی است و تمام رهبری حماس هدف قرار خواهند گرفت و ما به آنها خواهیم رسید.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/639798

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: 72 درصد صهیونیست‌ها معتقدند در پایان جنگ موجی از اعتراض به راه خواهد افتاد

خواندن مطلب بعدی ←

امیر قطر: باید اسرائیل را به میز مذاکرات بازگرداند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *