۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کنست، بودجه اصلاح شده را در قرائت اول تصویب کرد

بودجه اصلاح شده در قرائت اول، علی‌رغم مخالفت برخی اعضای کابینه، در کنست تصویب شد.

امروز (چهارشنبه) کنست در اولین قرائت، بودجه اصلاح شده سال 2023 را با توجه به جنگ در غزه تصویب کرد. 62 نماینده کنست در مقابل 53 نماینده مخالف به طرح بودجه رأی مثبت دادند.

موشه گافنی رئیس کمیته مالی از تشکیل کمیته برای بحث و گفتگو بعد از ظهر برای آماده سازی لایحه برای قرائت دوم و سوم خبر داد. از نکات قابل توجه در جلسه امروز اینکه نیر برکات، وزیر اقتصاد، به نشانه اعتراض در رای گیری غایب بود، وزرای اردوگاه دولتی مخالفت کردند و یوآو گالانت وزیر دفاع به این طرح رای ممتنع داد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، امروز در یک بحث عمومی گفت: من اولویت‌های شخصی خود را به عنوان وزیر دارایی معرفی نکردم، ما معیارهای لازم و کاملا فنی را تعیین کردیم.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع، مدعی شد، وزیر دارایی در طرح بودجه یک اشتباه جدی مرتکب شد. وی افزود، اسموتریچ، به‌جز نیازهای جنگ، موارد غیر مرتبط با جنگ را به بودجه اضافه کرد.

Capture 44
نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل

وی ادامه داد که یک طرح جایگزین که تمام هزینه‌هایی را که مربوط به جنگ، درمان تخلیه‌شدگان، گروگان‌ها و همه موارد غیر ضروری را حذف می‌کند، باید به کمیته مالی ارائه شود.

در همین رابطه، هفته گذشته اعلام شد که گانتز به نتانیاهو اطلاع داد که جناح او با طرح اصلاح شده بودجه که تنها بخشی از بودجه ائتلاف را به نفع جنگ اختصاص می‌دهد، مخالفت خواهد کرد.

رئیس اردوگاه دولتی حتی تهدید کرد که در صورت تصویب بودجه، گام‌های بعدی را در نظر خواهد گرفت. در کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتانیاهو، گالانت و گانتز که دیروز برگزار شد، رئیس اردوگاه دولتی خطاب به نخست‌وزیر گفت که انتقال وجوه ائتلاف را متوقف کند، نتانیاهو نیز در پاسخ گفت: بودجه ائتلاف کم نخواهد شد.

همانطور که گفته شد یکی دیگر از مخالفان بودجه، وزیر اقتصاد است. اوایل هفته جاری در خبرها اعلام شد که برکات در جلسه فراکسیون لیکود نیز غایب بوده و قصد دارد در رای گیری کنست در خصوص موضوع بودجه غیبت کند. وزیر اقتصاد هفته گذشته با نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، صحبت کرد و به او گفت که طرح بودجه پیشنهادی رای نخواهد داد.

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/economic/642976

→ خواندن مطلب قبلی

بازرسی هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

هاآرتص ادعای دروغین کودک کشی حماس را تکذیب کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *