۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل، پمپاژ آب به تونل‌های حماس را آغاز کرد

وال استریت ژورنال گزارش داد که ارتش اسرائیل، پمپاژ آب به تونل‌های حماس را آغاز کرده است.

کانال 7 صهیونیستی، روز سه شنبه، گزارش داد که وال استریت ژورنال و ای بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش دادند که ارتش اسرائیل شروع به پمپاژ آب دریا به شبکه تونل‌های جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه کرده است.

این روزنامه افزود که فرآیند پمپاژ آب به داخل تونل‌ها احتمالا هفته‌ها طول خواهد کشید. وال استریت گزارش داد که ایجاد سیل، محدود به نظر می‌رسد، زیرا اسرائیل در حال ارزیابی اثربخشی استراتژیک خود است.

Capture2 5

این روزنامه توضیح داد که برخی از مقامات دولت بایدن می‌گویند که این عملیات ممکن است به تخریب تونل‌هایی کمک کند که اسرائیل معتقد است حماس گروگان‌ها، جنگجویان و مهمات را در آن پنهان کرده است.

ای بی سی نیوز،‌ گزارش داد که مقامات دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند که آب دریا می‌تواند منبع آب شیرین غزه را به خطر بیندازد. بایدن صحت اظهارات اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه گروگانی در تونل‌های حماس وجود ندارد را نمی‌پذیرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه، در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر پمپاژ آب به تونل‌های حماس گفت: آیا تضمینی هست که هیچ گروگانی در این تونل‌ها وجود ندارد؟

کانال 7 اسرائیل اعلام کرد که ارتش اسرائیل، در مورد این گزارش اظهار نظری نکرد. سخنگوی وزارت دفاع ارتش اشغالگر نیز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/622990

→ خواندن مطلب قبلی

جنگ روانی ارتش اسرائیل با کانال تلگرامی « 72 باکره، بدون سانسور»

خواندن مطلب بعدی ←

ضرر 80 میلیاردی حوثی‌ها به اقتصاد اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *