۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جدول زمانی اسرائیل برای جنگ غزه: جنگ تا پایان ژانویه، نابودی حماس در سال 2024

انتظار می‌رود دولت اشغالگر اسرائیل جدول زمانی سه مرحله اساسی را در رابطه با جنگ در نوار غزه به ایالات متحده آمریکا ارائه کند.

کانال 12 عبری که دیشب جزئیات را منتشر کرد، توضیح داد که بمباران شدید و تشدید اقدامات نظامی طبق جدول زمانی اسرائیل تا ژانویه امسال ادامه خواهد داشت و به دنبال آن، ارتش با خروج نیروها از اعماق غزه و استقرار آنها در خطوط دفاعی، برای از بین بردن این وضعیت ادامه می‌دهد.

این کانال گفت: هفته گذشته، اسرائیل وارد سومین ماه جنگ شد و ایالات متحده به اسرائیل پیام داد که زمان رو به پایان است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حتی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی خود را به این کشور فرستاد تا اسرائیل اطمینان حاصل کند که پیام رسیده و برنامه‌های اسرائیل با جدول زمانی آمریکا مطابقت دارد.

Capture1 25
جدل زمانی پیشنهادی به آمریکا

بر اساس آنچه این کانال منتشر کرد، انتظار می‌رود اسرائیل تا پایان ژانویه به مرحله درگیری شدید پایان دهد.

آمریکایی‌ها ابتدا می‌خواستند این کار را تا کریسمس (یعنی اوایل ژانویه) به پایان برسانند، اما با توجه به شرایط فعلی، اسرائیل امکان این اتفاق را نمی‌بیند و چند هفته دیگر پس از پایان درگیری‌های شدید نیاز است. برای تکمیل خروج نیروها از اعماق غزه و استقرار آنها در خطوط دفاعی برخی در داخل بخش و برخی خارج از آن.

مرحله بعدی که انتظار می‌رود طولانی‌ترین مرحله باشد، تکمیل نابودی حماس است.

برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که این مرحله تقریباً در سال 2024 ادامه خواهد داشت و شامل تخریب ظرفیت نظامی حماس از طریق عملیات‌های خاص و حملات متمرکز توسط نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل می‌شود.

این کانال اشاره کرد که مهمترین نتیجه این است که اسرائیل در حال حرکت برای حفظ کنترل امنیتی در نوار غزه در آینده است.

برنامه‌ای واقع بینانه برای جنگ در غزه

دانا ویس، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی این کانال معتقد است که به نظر می‌رسد این یک جدول زمانی واقع بینانه است که هم اسرائیل و هم آمریکا می‌توانند بر اساس آن به توافق برسند. اما علاوه بر آن، آمریکایی‌ها به جنبه انسانی نیز اهمیت زیادی می‌دهند. آمریکایی‌ها، در حال برنامه‌ریزی در اسرائیل برای توافق از طریق گفت‌وگوی تلفنی در مورد باز کردن گذرگاه کرم شالوم برای آوردن کمک هستند.

از سوی دیگر، ویس به اختلافات بین تل آویو و واشنگتن در مورد فردای پس از جنگ در نوار غزه و این که آمریکا از وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین آشفته است، اشاره کرد وی به ناتوانی دولت نتانیاهو در انتقال وجوه به آن یا تایید ورود کارگران فلسطینی به اسرائیل، برخلاف موضع نهادهای امنیتی نیز اذعان کرد.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/6361323ddea5a810/Article-51b9ad2b5d46c81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

هتک حرمت مسجدی در جنین

خواندن مطلب بعدی ←

دو شرط اساسی اسرائیل برای اجتناب از جنگ با حزب الله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *