۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کلکالیست: فروش آپارتمان در پایین‌ترین سطح از سال 2000

کلکالیست: جنگ، فروش آپارتمان در اسرائیل را 66 درصد کاهش داد.

ارقام وزارت دارایی اسرائیل که هفته گذشته منتشر شد، وضعیت اسفباری را نشان می‌دهد که املاک و مستغلات اسرائیل از 7 اکتبر در آن قرار داشته است.

پایگاه اینترنتی کالکالیست گزارش داد، حجم معاملات خرید و فروش آپارتمان (نوساز و کارکرده) در این ماه به یکی از پایین‌ترین سطوحی که اقتصاد از دهه اول قرن بیست و یکم و انتفاضه دوم در سال 2000 می رسد، رسیده است.

طبق داده‌ها، در ماه اکتبر در مجموع 2294 آپارتمان فروخته شد که از این تعداد 817 فقط آپارتمان نوساز توسط پیمانکاران، و در همان زمان تنها 1477 آپارتمان مستعمل فروخته شد.

به گزارش کلکالیست، اکتبر گذشته با رکود در فعالیت املاک و مستغلات اسرائیل مشخص شد و برخی از شرکت‌ها گزارش دادند که تنها تعداد کمی از آپارتمان‌ها را فروخته‌اند. میزان فروش آپارتمان نوساز در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر 66 درصد کاهش داشته است.

Capture1 30

به گزارش کلکالیست، سال گذشته با توجه به تورم، افزایش بهره، وام مسکن و ناآرامی‌هایی که پس از بحران داخلی در اسرائیل رخ داد، سال بسیار ضعیفی برای املاک و مستغلات اسرائیل در نظر گرفته شد.

بر اساس داده‌های خزانه‌داری، میزان آپارتمان‌های فروخته شده در حال حاضر تنها 239 بیشتر از پایین‌ترین میزان ثبت شده در طول دوره کرونا در آوریل 2020 است. در هفته اول پس از شروع جنگ، به طور متوسط ​​تنها 15 آپارتمان در ماه فروخته شد.

کلکالیست ادامه داد که با شروع هفته سوم جنگ، میانگین فروش روزانه آپارتمان به 53 آپارتمان در روز افزایش یافت. قوی ترین روز ماه 31 اکتبر بود که نزدیک به 70 آپارتمان فروخته شد. درصد مشابهی کاهش در منطقه ناصره به ثبت رسیده و 130 آپارتمان در حیفا فروخته شده است و درصد کاهش نسبت به اکتبر 2022 به 32 درصد رسیده است. به گزارش کلکالیست از سوی دیگر بیشترین درصد کاهش در منطقه حضره با (77٪) و در بئر شوع با 74٪ ثبت شده است.

در بازار آپارتمان‌های مستعمل، اکتبر در پایین‌ترین سطح خود برای املاک و مستغلات اسرائیل از دهه 2000 قرار داشت و در مقایسه با اکتبر سال گذشته، این نشان دهنده کاهش 54 درصدی است. کاهش شدید در بازار آپارتمان‌های مستعمل در منطقه بئر شوع (69٪) و تل آویو (61٪) ثبت شد.

با شروع عملیات سیل الاقصی در 7 اکتبر و متعاقب آن تجاوزات وحشیانه به غزه، شرکت‌های املاک مسکونی اسرائیل در موقعیت حساسی قرار گرفتند. اما این شرکت‌ها نسبت به فروش آپارتمان و جهت‌گیری بازار خوش بین بودند.

به گفته کلکالیست، جنگ، وضعیت را تغییر داد، زیرا در هفته‌های اول کارگاه‌های ساخت‌وساز به طور کامل بسته شدند و کمبود کارگران وجود داشت که همچنان ادامه دارد.

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/real-estate/article/sj6yt6bia

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار و گفت‌وگوی یوآو گالانت وجک سالیوان

خواندن مطلب بعدی ←

ممانعت نتانیاهو از سفر رئیس موساد به قطر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *