۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کشته شدن 3 گروگان اسرائیلی به دست ارتش اسرائیل در غزه

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که ارتش، تصادفی، 3 گروگان اسرائیلی در نوار غزه را کشت.

دانیل هاگاری گفت، عصر امروز جمعه، نیروهای ارتش سه گروگان اسرائیلی را در حالی‌که در محله شجاعیه در نوار غزه بودند، کشتند. کانال 13 نوشت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که اسرای اسرائیلی در نبردهای شجاعیه توانسته‌اند از اسارت فرار کنند و یا ممکن است توسط اسیرکنندگان رها شده باشند، در حالی‌که سربازان اسرائیلی با دیدن آنها، تصور کردند که از اعضای مقاومت هستند و به سوی آنها تیراندازی کردند.

Capture1 36

هاگاری توضیح داد که پس از تیراندازی، سربازان بلافاصله در مورد هویت آنها تردید کردند و سپس اجساد آنها شناسایی شد. وی با بیان اینکه حادثه تلخی است که در یک منطقه رزمی رخ داده است، افزود: در مرحله جمع‌آوری اطلاعات و بررسی شرایط حادثه هستیم.

ارتش تأیید کرد که در حال بررسی است که آیا سه زندانی از یک تونل بیرون آمده‌اند یا از جایی دیگر؟

نتانیاهو در اولین اظهارات علنی خود درباره این حادثه گفت: من همراه با تمام مردم اسرائیل با اندوه عمیق سر خم می‌کنم و در غم از دست دادن سه فرزند عزیزمان که به گروگان گرفته شده اند، عزادار هستم.

وی افزود: این یک تراژدی غیرقابل تحمل است. وی با تاکید بر اینکه این به ما درس‌های لازم را می‌دهد و ما به تلاش‌های عالی خود برای بازگرداندن همه گروگان‌هایمان به خانه‌هایشان سالم ادامه می‌دهیم.

جو بایدن روز جمعه اعلام کرد که قتل سه گروگان اسرائیلی در غزه توسط ارتش اسرائیل یک اشتباه غم انگیز خواند.

این حادثه همزمان با بحث‌های داغ اسرائیل در مورد معامله جدید زندانیان و گزارش‌هایی است که از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، مانع ابتکار اسرائیل برای توافق جدید می‌شود.

Capture2 10

واکنش خانواده گروگان‌ها: ما آنها را زنده می‌خواهیم نه در تابوت!

پس از انتشار اخباری مبنی بر کشتار زندانیان اشغالی که هدف آن آزادسازی آنهاست، صدها اسرائیلی از جمله اعضای خانواده گروگان‌ها در تل آویو تظاهرات کردند و خواستار توافق فوری برای تبادل اسرا و بازداشت شدگان شدند. کشتن این سه گروگان فشار خانواده‌های اسرای اسرائیلی را بر دولت اشغالگر برای فشار به توافقی جدید افزایش می‌دهد و خانواده‌های زندانیان تهدید به اعتصاب غذای علنی می‌کنند.

به گفته معترضان، این حادثه نشان دهنده خطری است که به دلیل حملات ارتش اسرائیل و ادامه درگیری‌ها در نوار برای گروگان‌ها ایجاد می‌شود.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/nz6q2-903851001/?pid=7&cid=902992371

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی، 43 درصد اسرائیلی‌ها رفتار نتانیاهو با بایدن را نامناسب می‌دانند

خواندن مطلب بعدی ←

بازگشایی گذرگاه کرم شالوم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *