۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تمایل اسرائیل به آتش بس با تعیین سه شرط

معاریو از واشنگتن پست: اسرائیل آماده است با آتش بس، به صورت مشروط موافقت کند.

کشته شدن سه گروگان اسرائیل به دست ارتش اسرائیل و نوار ویدئویی منتشر شده توسط حماس، واکنش‌هایی را در داخل اسرائیل و رسانه‌های عبری و در میان خانواده‌های آنها برانگیخت که همچنان بر دولت و کابینه جنگ فشار می‌آورند تا توافقی جدید برای بازگرداندن گروگان‌ها انجام دهند.

با توجه به ادامه فشارها بر دولت اشغالگر، روزنامه معاریو روز چهارشنبه گزارش داد که اسرائیل در حال بررسی امتیاز دادن به منظور انعقاد یک معامله جدید است و خاطر نشان کرد که مقامات اسرائیلی متوجه شده‌اند که ممکن است این بار قیمت در ازای آزادی گروگان‌ها بالا باشد.

Capture 139

کاخ سفید امروز مدعی شد که گفت‌وگوهای جدی در مورد ایجاد طرح کلی برای یک معامله گروگان‌ها که شامل آتش بس نیز می‌شود، در حال انجام است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران در واشنگتن گفت: مذاکرات مجدد برای آزادی ربوده شدگان غزه بسیار جدی است و ما امیدواریم که به نتیجه مثبت منجر شود.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل سه شرط مهم برای آتش بس دارد. معاریو نیز نوشت که اسرائیل سه شرط اساسی در مذاکرات دارد:

شرط اول: هرگونه مذاکره با حماس و آتش بس، بدون آزادی گروگان‌ها امکان پذیر نخواهد بود و مذاکرات در زمان جنگ ادامه خواهد داشت.

شرط دوم اینکه معامله‌ای است که از جایی که معامله قبلی متوقف شده است، ادامه یابد.

شرط سوم اینه توافق باید بر اساس بندهای روشن برای هریک از گروها انجام شود.

پیش از این، مقامات اسرائیلی به معاریو گفتند که علی‌رغم آخرین گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی که براساس آن اسرائیل تمایل خود را برای توقف درگیری به مدت دو هفته و حتی عقب‌نشینی از خطوط آتش به عنوان بخشی از معامله آتی زندانیان ابراز کرده است، اورشلیم قصد چنین کاری را ندارد.

اسرائیل: تا زمانی که طرحی جدید به دست نیاید، جنگ متوقف نخواهد شد.

در همین حال، امشب واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل ممکن است با یک آتش‌بس قابل توجه چند هفته‌ای موافقت کند که طی آن، ربوده شدگان اسرائیلی بازگردانده شوند.

وی با اشاره به اینکه حماس تاکنون این توافق را رد کرده است، افزود: آنها خواهان آتش بس دائمی هستند. در همین راستا هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، در دیدار با خانواده‌های گروگان‌ها گفت که اسرائیل آماده است در ازای آزادی بیشترین تعداد ممکن از گروگان‌ها، جنگ را متوقف کند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1061133

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو: جنگ تا نابودی کامل حماس ادامه دارد

خواندن مطلب بعدی ←

توافق بعدی؛ خروج ارتش اسرائیل از نواره غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *