۳۰ شهریور ۱۴۰۳

به شماره افتادن نفس‌های دولت نتانیاهو

معاریو: آیا تلاش‌های نتانیاهو برای جلوگیری از سرنگونی دولتش به نتیجه خواهد رسید؟

معاریو از شبکه کان اسرائیل، گزارش داد که اطرافیان نتانیاهو قصد دارند مدت نشست کنونی کنست را که تا بعد از عید پوریم ادامه خواهد داشت، کوتاه کنند. هدف از این اقدام جلوگیری از سرنگونی دولت نتانیاهو با توجه به عدم رای اعتماد به نخست وزیر از سوی کنست است.

علاوه بر این، گزارش شد که نخست وزیر معتقد است پس از تعطیلات، دستاوردهای جنگ علیه حماس وضعیت او را در انتخابات بهبود می‌بخشد و او موفق می‌شود از انحلال دولتی که حدود یک سال پیش تأسیس کرده است، جلوگیری کند. با این حال، در این گزارش تأکید شده که تاکنون هیچ اقدام فعالی در رابطه با این ایده انجام نشده است.

علاوه بر این گزارش شده که نخست وزیر معتقد است پس از بازگشت از تعطیلات دستاوردهای جنگ با حماس خواهد توانست از پایان دولتی که یک‌سال از تأسیس آن می‌گذرد، جلوگیری کند. با این حال هیچ اقدامی در راستای رسیدن به این هدف گزارش نشده است.

در آخرین نظرسنجی معاریو، نتانیاهو وضعیت سیاسی خود را اندکی بهبود بخشید اما با این حال همچنان از رقبای دیگر خود عقب تر است. حزب بنی گانتز 38 کرسی در کنست به دست آورد، در حالی‌که حزب لیکود تنها 18 کرسی را از آن خود کرده است.

در نظرسنجی انجام شده در صورت انجام مجدد رای گیری، نتایج زیر به دست آمده است:

حزب اتحاد ملی 38 کرسی (39 در نظرسنجی قبلی)، لیکود 18 (17)، یش آتید 13 (14)، اسرائیل بیتنو 10 (9)، شاس 9 (8)، یهودیت تورات 7 (7)، اوتزما یهودیت 7 ( 7) ، هداش تعال 5 (5)، رعام 5 (5)، مرتز 4 (5)، حزب ملی مذهبی (صهیونیسم مذهبی) 4 (4).

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1061899

→ خواندن مطلب قبلی

انصراف بازیکنان خارجی تیم بسکتبال مکابی تل آویو

خواندن مطلب بعدی ←

اولمرت خطاب به رهبران اسرائیل: جنگ را برای بازگشت گروگان‌ها متوقف کنید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *