۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارش واشنگتن پست از جنایات جنگی و شدت بمباران ارتش اسرائیل

روزنامه واشنگتن پست، گزارش مفصلی را در پی ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر کاهش بمباران غزه منتشر کرد.

روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه، تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در دو ماه اول جنگ، بمباران نوار غزه، مخرب‌ترین‌ بمباران‌ در قرن بیست و یکم است.

Capture 169

در این گزارش آمده است که 29000 بمب بر نوار غزه فرود آمد که برخی از آنها 900 کیلوگرم یا بیشتر وزن داشتند، 37379 ساختمان در این حملات آسیب دید و از بین آنها 10049 ساختمان به طور کامل ویران شد. همه این خسارات در دو ماه اول جنگ رخ داده است.

Capture1 64
ویرانی بیش از 37 هزار ساختمان و زیر ساخت در نوار غزه

این تحقیقات شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای است که از 7 اکتبر تا 27 نوامبر بررسی شده‌اند. بر اساس گزارشات منتشر شده در این روزنامه، ارتش رژیم صهیونیستی حتی در جنگ‌های گذشته در منطقه نیز به رهبری آمریکا، حملات بسیار مخربی مانند حملا هوایی به شهرهای رقه و حلب سوریه و در شهر موصل عراق در بین سال‌های 2013 تا 2017 انجام داده است.

70 درصد از شهدای غزه، زن و کودک هستند
70 درصد از شهدای غزه، زن و کودک هستند

واشنگتن پست در توضیح گزارش خود افزود: این اطلاعات توسط مرکز داده‌های سازمان ملل متحد جمع آوری شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، میزان خسارات وارده در شمال نوار غزه، دو برابر بیشتر از خسارات جنگ سوریه و عراق با داعش است. در حلب سوریه طی سه سال، 40 درصد از ساختمان‌های این شهر آسیب دیدند، درحالی که در قسمت شمالی نوار غزه 32 درصد از ساختمان‌ها فقط در یک هفته، به طور کامل ویران شدند.

گزارش کنونی در پی عبور آمار شهدای فلسطینی از مرز 20000 نفر که حدود 70 درصد از آنها زن و کودک هستند در نوار غزه منتشر شده است و گواه نسل کشی ناشی از حملات هوایی است. در این گزارش گفته شده است که آنچه اکنون در نوار غزه رخ می‌دهد، وحشتناک‌تر از هر فاجعه انسانی است که منطقه در 15 سال گذشته شاهد آن بوده است. این روزنامه خاطرنشان کرد که بازسازی زیر ساخت‌ها در باریکه غزه، دهه‌ها زمان خواهد برد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hyfvd11lw6

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد شدید یاییر گولان، معاون سابق رئیس ستاد ارتش اسرائیل، از عملکرد وزیر دفاع

خواندن مطلب بعدی ←

معاون دبیرکل حزب الله تهدید کرد: در صورت ادامه حملات، پاسخی فراموش نشدنی خواهیم داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *