۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر مقامات تشکیلات خودگردان به مصر با هدف دست‌یابی به آتش بس

یک مقام ارشد در تشکیلات خودگردان فلسطین: هیأتی از طرف ما در روزهای آینده برای گفتگو در مورد آینده نوار غزه به قاهره خواهد رفت.

یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به هاآرتص گفت که انتظار می‌رود هیأتی از این تشکیلات در روزهای آینده برای گفتگو با مصر درباره آینده نوار غزه عازم قاهره شود. به گفته همین مقام ارشد، تماس‌های طرفین پس از انتشار طرح مصر برای معامله اسرائیل و حماس آغاز شد که بر اساس آن دولت جدید «متخصص» در نوار غزه در چارچوب آتش‌بس تشکیل خواهد شد.

تشکیلات خودگردان از گنجاندن موضوع «روز پس از جنگ» در معامله بین طرفین انتقاد کرد، زیرا با توجه به موضع خود، موضوعی است که باید توسط خود فلسطینی‌ها تعیین شود و نه در چارچوب آتش بس. پس از انتقادات، مصری‌ها موافقت کردند که این موضوع را از متن پیشنهاد فعلی حذف کنند.

در همین حال، محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین عصر امروز گفت که تشکیلات خودگردان برای کنترل نوار غزه «باز نمی‌گردد»، زیرا هم اکنون در آنجا حضور دارد. به گفته وی، دولت فلسطین شامل غزه، کرانه باختری و اورشلیم است، در این مورد اختلافی وجود ندارد.

محمود عباس افزود: اداره غزه برعهده تشکیلات باشد، اسرائیل نمی‌خواهد ما به غزه بازگردیم، اما آمریکا با آن موافقت نخواهند کرد. دوم اینکه ما خواهان باز شدن گذرگاه‌ها به منظور رساندن کمک‌های بشردوستانه هستیم، و سوم، جلوگیری از آواره‌شدن فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین خود. اسرائیل در نهایت می‌خواهد فلسطینی‌ها را به سینا سوق دهد و این اتفاق نخواهد افتاد.

علاوه بر این، یک مقام ارشد فلسطینی عصر امروز تأیید کرد که ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین امروز برای دیدار با مقامات ارشد مصری و تغییر متن پیشنهادی برای گفتگو به قاهره رفته است. بر اساس این نسخه، بحث در این مرحله باید بر توقف جنگ و آزادی ربوده شدگان و اسرا و ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار بدون پرداختن به جزئیات دولت جدید در نوار و آن متمرکز شود.

 

لینک خبر: هاآرتص

→ خواندن مطلب قبلی

انتقام ائتلاف: کاهش کارمندان وزارت دارایی

خواندن مطلب بعدی ←

تماس تلفنی بایدن با امیرقطر پیرامون آتش بس در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *