۳۰ شهریور ۱۴۰۳

“شبح” محمد الضیف، اسرائیل را می‌آزارد

انتشار عکس محمد الضیف سر و صدای زیادی در اسرائیل به پا کرده است.

محافل مختلف اسرائیلی به عکس جدیدی از محمد الضیف، فرمانده کل «گردان‌های القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که چهارشنبه گذشته توسط شبکه 12 عبری منتشر شد، واکنش نشان دادند.

روزنامه معاریو، نوشت که عکس در حال گردش، به سال 2018 بازمی‌گردد و ارتش اشغالگر اسرائیل اسناد جدیدی از الضیف دارد که در آن به نظر می‌رسد در 6 اکتبر سال گذشته در حال صحبت و حرکت در داخل اتاقی است.

Capture 201
تصویر منتسب به محمد الضیف

به نوبه خود وب سایت Ynet روز پنجشنبه اعلام کرد که عکسی که دیروز منتشر شد غوغای بزرگی در اسرائیل به پا کرد.

به نوشته وای نت، محمد الضیف از حداقل هفت سوء قصد جان سالم از جمله در جریان تجاوز اسرائیل به غزه در سال 2014 جان سالم به در برده است.

وای نت همچنین نشان داد که به نظر می‌رسد این عکس به سال 2018 است و افزود که ظاهراً در طی یک فعالیت اجتماعی گرفته شده است و یکی از دستیاران او در کنار او دیده شده است.

این وب سایت عبری ادامه داد: دست و پای محمد الضیف در عکس دیده نمی‌شود و ظاهراً چشم راست وی در یکی از سوء قصدها مجروح شده است.

به نوشته این وب‌ سایت، واحد جمع‌آوری اسناد اداره اطلاعات اسرائیل ویدئویی را به تاریخ 6 اکتبر در یک مرکز مخفی در شمال نوار غزه پیدا کرد که در آن الضیف در حال صحبت و قدم زدن در داخل اتاق ظاهر می‌شود و به نظر می‌رسد که در حال لنگیدن است.

به گفته این وب سایت عبری، الضیف هنوز در اسرائیل به عنوان یک روح (شبح) توصیف می‌شود، زیرا کمترین اطلاعات موجود در میان اعضای جنبش حماس، که توسط اسرائیل تحت تعقیب هستند، از اوست.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل عصر دیروز، چهارشنبه، در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص این موضوع گفت: من به آنچه در مورد محمد الضیف منتشر شده است، نمی‌پردازم. این ماموریتی است که باید انجام شود. در طول عملیات نظامی در نوار غزه، ما اطلاعات زیادی به خصوص در تونل‌های زیرزمینی پیدا کردیم. اتاق‌های زیادی وجود دارد. سرویس امنیت عمومی و بخش اطلاعات نظامی (آمان) آنها را بررسی کرده و از آنها اطلاعات را استخراج خواهند کرد.

حدود 10 روز پیش، روزنامه معاریو اطلاعات جدیدی در مورد محمد الضیف، رهبر گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فاش کرد که بر خلاف تصورات اطلاعاتی اسرائیل، وضعیت سلامتی نسبتا خوبی دارد.

این روزنامه گزارش داد که رژیم اشغالگر اسرائیل تعدادی کلیپ مربوط به دوران اخیر پیدا کرده است که نشان می‌دهد الضیف که سال‌ها توسط رژیم اشغالگر اسرائیل تحت تعقیب بوده، زنده و بدون معلولیت است.

پایان پیام /

→ خواندن مطلب قبلی

جنایت جنگی اسرائیل در غزه؛ گرسنگی عمدی ساکنان غزه

خواندن مطلب بعدی ←

ابومازن: ادعای دفاع از خود اسرائیل، قابل قبول نیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *