۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گسترش بیماری پوستی ناشی از نیش پشه خانگی میان سربازان اسرائیلی

روزنامه عبری Maariv روز یکشنبه گزارش داد که ده‌ها سرباز اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه دچار زخم‌های پوستی شده‌اند که احتمال می‌رود ناشی از عفونت انگلی لیشمانیا باشد که توسط نیش پشه خاکی آلوده به این انگل منتقل می‌شود.

این روزنامه توضیح داد که ده‌ها سرباز از ضایعات پوستی زخمی یا ترشحی رنج می‌برند و به پزشکان واحدها یا متخصصان پوست ارجاع داده شده‌اند که به احتمال زیاد در آنها تشخیص لیشمانیوز داده شده است.

تشخیص بر اساس وجود زخم‌های التهابی پوستی بسیار دردناک است که بهبود نمی‌یابند، چند هفته طول می‌کشند و معمولاً زخم‌هایی روی پوست باقی می‌گذارند.

Capture 216
سربازان حاضر در نوار غزه

به نوشته این روزنامه، تعدادی از سربازان برای انجام آزمایشات آزمایشگاهی اعزام شده‌اند و هنوز نتایج آن اعلام نشده است. ارتش همچنین شرکت برخی از سربازان را در عملیات نظامی متوقف کرد و آنها را به درمانگاه‌های مربوط به بیماری‌های پوستی منتقل کردند.

این معاینات توسط ارتش اشغالگر اسرائیل انجام نمی‌شود، بلکه در تعدادی از مراکز پزشکی و بیمارستان‌های اسرائیل، معمولاً در بخش‌های پوست بیمارستان‌های تل هاشومر، حداسه، سوروکا و اشنایدر انجام می‌شود و نتایج معاینات حدود یک هفته بعد ظاهر می‌شود. آنها انجام می‌شوند.

پروفسور الی شوارتز، متخصص طب داخلی و طب مسافرتی در بیمارستان شبا تل هاشومر، که سال‌ها تحقیق و درمان بیماران لیشمانیوز را انجام داده است، توضیح داد که این عفونت پوستی سال‌هاست که به یک بلا در سراسر اسرائیل تبدیل شده است.

شوارتز در گفت و گو با این روزنامه خاطرنشان کرد: در جریان تجاوز اسرائیل به غزه در سال 2014، مراکز درمانی اسرائیل تعداد زیادی از موارد لیشمانیوز را در میان سربازان درمان کردند و این بیماری پوستی اکنون با ادامه جنگ در نوار غزه برای حدوداً سه ماه دوباره بازگشته است.

به گفته این کارشناس داخلی و مسافرتی، آلودگی انگلی در غزه اتفاق نیفتاده، بلکه در نوار غزه رخ داده است و توضیح می‌دهد: این منطقه سال‌هاست که آلوده به پشه خاکی است که انگل را در بدن خود حمل می‌کنند و در آنجا فراوان وجود دارد.

این پزشک اسرائیلی ادامه داد: سربازان عمدتاً در ابتدای جنگ دچار این بیماری پوستی شدند که شرایط آب و هوایی در ماه اکتبر تابستان بود و در آن زمان هنوز فعالیت پشه خاکی زیاد بود و در برخی موارد درمان مستلزم توقف فعالیت نظامی است. به دلیل درمان روند پیچیده‌ای دارد که فقط در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: علائمی که درمان نمی‌شوند تهدیدی برای زندگی نیستند، اما آثاری را برای مادام العمر بر روی پوست باقی می‌گذارند، اسرائیل در خط مقدم موارد لیشمانیوز قرار دارد، اما در ابتدای جنگ که اوج عفونت بود، کار خاصی برای جلوگیری از آن انجام نداد.

همان دکتر اشاره کرد که موارد شروع شده در حال حاضر زمانی که علائم و زخم‌ها چندین هفته پس از بروز گزش افزایش یافته است.

این روزنامه به نقل از اظهارات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نوشت: در تمامی یگان‌های ارتش فعالیت‌های مختلفی به منظور جلوگیری از ابتلا در میان سربازان انجام می‌شود و دستورالعمل‌ها و داروهای دفع پشه‌ها توزیع شده است.

ارتش اشغالگر افزود: در هر منطقه‌ای که گزارشی مبنی بر وجود پشه یا سرباز با علائم گزارش می‌شد، اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شد. وی ادامه داد: تمامی افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند و دچار علائم مشکوک می‌شوند توسط متخصص پوست ارتش معاینه و درمان لازم را دریافت می‌کنند و در صورت نیاز به کلینیک‌های تخصصی لیشمانیوز معرفی می‌شوند.

 

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1063905

→ خواندن مطلب قبلی

کاتز، جایگزین الی کوهن در وزارت خارجه شد

خواندن مطلب بعدی ←

منابع اسرائیلی: اسرائیل در تلاش است تا آنروا را از نوار غزه خارج کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *