بررسی پیشنهاد قطر برای مبادله گروگان‌ها در دستور کار کابینه سیاسی

پس از دیدار خانواده گروگان‌ها با تمیم بن حمد آل ثانی، نخست وزیر قطر، پیشنهاد جدیدی برای آزادی گروگان‌ها به اسرائیل ارائه شد.

منابع رسانه‌ای اسرائیلی اطلاعات اولیه درباره پیشنهاد قطر را گزارش کردند و تأیید کردند که پیشنهاد قطر شامل خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و همچنین تبعید رهبران حماس از غزه است.

شبکه 13 اسرائیل اعلام کرد که کابینه جنگ امشب برای بحث در مورد پسا جنگ در غزه و برای بحث در مورد پیشنهاد قطر تشکیل جلسه خواهد داد. بر اساس این پیشنهاد، تمامی افراد ربوده شده طی چند مرحله آزاد خواهند شد.

دیروز، هیاتی از ارتش اسرائیل در پایان سفر خود به مصر، بازگشت و در جریان آن بحث‌هایی در مورد گسترش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و پسا جنگ صورت گرفت.

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داده بود که عباس کامل، رئیس اطلاعات کل مصر با مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتگوهای محرمانه‌ای انجام داده است که در آن، طرفین درباره تجدید مذاکرات درباره معامله گروگان‌ها گفتگو کرده‌اند. بر اساس این گزارش، این تماس‌ها پس از دیدار روز دوشنبه با یک هیأت امنیتی اسرائیل صورت گرفت.

به گزارش شبکه 13 اسرائیل، خانواده‌ها به گزارش‌های پیشنهادی جدید قطر که قرار است امشب به شورا ارائه شود، پاسخ می‌دهند. خانواده‌های ربوده شدگان به نوبه خود از شورای وزیران نظامی خواستند تا هرگونه معامله‌ای را که می‌تواند به آزادی ربوده شدگان منجر شود، تصویب کند.

این خانواده‌ها تایید کردند که کابینه جنگ فقط باید به بازگشت افراد ربوده شده اهمیت دهد و خواهان تایید هر معامله‌ای است که منجر به آزادی فوری آنها شود.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/agwt0-903886764/?pid=7&cid=902992371

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی اسرائیل از اخراج کارمندان خود از شرکت‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

بنی گانتز شایعه خروج از کابینه را رد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *