۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه مطبوعاتی بلینکن درباره دیدار با مقامات صهیونیستی

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز (سه شنبه) پس از دیدار با نخست وزیر و خانواده ربوده شدگان، بیانیه‌ای را در جمع رسانه‌ها منتشر کرد.

بلینکن در این بیانیه گفت: ما همچنان در کنار اسرائیل می‌ایستیم تا مطمئن شویم که 7 اکتبر دیگر تکرار نمی‌شود. وی درباره شکایت علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه گفت: با توجه به اینکه حماس، حزب‌الله و ایران همچنان آشکارا خواستار نابودی اسرائیل هستند، این شکایت، تلاش‌ برای مختل کردن صلح و امنیت است!

بلینکن درباره ایده مهاجرت داوطلبانه گفت: آمریکا هر پیشنهادی برای اسکان فلسطینی‌ها در خارج از غزه را رد می‌کند، من به نخست وزیر گفتم که این نمی‌تواند سیاست دولت اسرائیل باشد.

بلینکن افزود: نتانیاهو متعهد شد که سیاست اسرائیل، تشویق مهاجرت از غزه نخواهد بود. بلینکن در مورد ادعای آسیب رساندن به غیرنظامیان در نوار غزه گفت: تعداد تلفات روزانه غیرنظامیان غزه به‌ویژه کودکان خیلی بالاست.

بلینکن به وضعیت متشنج در مرز شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است، ما می‌خواهیم امنیت مرزهای شمالی را تضمین کنیم.

اسموتریچه 2

وی در خصوص واریز پول مالیات به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: از اسرائیل خواستم تمام پول مالیات را به تشکیلات خودگردان فلسطین واریز کند، این  پول به آنها تعلق دارد و پرداخت حقوق ضروری است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، در واکنش به سخنان بلینکن گفت: ما از حمایت ایالات متحده از اسرائیل بسیار قدردانی می‌کنیم، اما ما همیشه بر اساس منافع اسرائیل عمل خواهیم کرد. به همین دلیل است که ما با تمام قوا به مبارزه برای نابودی حماس ادامه خواهیم داد، ما یک شِکل را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل نمی‌کنیم. ما تلاش خواهیم کرد تا دروازه‌های غزه برای مهاجرت داوطلبانه پناهندگان باز شود همانطور که جامعه بین المللی با پناهندگان سوریه و اوکراین کرد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/625808

→ خواندن مطلب قبلی

رسانه عبری: نتانیاهو از شورش لیکود علیه خود می‌ترسد

خواندن مطلب بعدی ←

شرکت هواپیمایی ایر فرانس: خط هوایی فرانسه-اسرائیل به فعالیت خود باز خواهد گشت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *