یهودستیزی در آمریکا بیداد می‌کند و کسی جلودار آن نیست

از زمان شروع جنگ تا کنون آمار یهودستیزی در ایالات متحده رو به افزایش است. این وضعیت در دانشگاه‌ها به بحرانی جدی تبدیل شده است.

هفته گذشته رئیس دانشگاه هاروارد، به دلیل عدم توانایی برای مقابله با یهودستیزی استعفا کرد. به نظر می‌رسد که دانشگاه هاروارد همانند مراکز آموزشی و دانشگاهی دیگر در سراسر ایالات متحده، به محل پرورش تفکر یهودستیزی تبدیل شده است. حدود 73 درصد از دانشجویان یهودی شاغل در مراکز آموزشی و دانشگاهی شاهد این وضعیت حاد هستند. یکی از دانشجویان در این خصوص گفت: همه چیز از 7 اکتبر به بعد تغییر کرد. همه بر سر من فریاد می‌زنند “فلسطین را آزاد کن”!

آمار افزایش یهودستیزی طی مدت 3 ماه از آغاز جنگ در غزه
آمار افزایش یهودستیزی طی مدت 3 ماه از آغاز جنگ در غزه

اوضاع به حدی متشنج شده است که دانشجویان حق استفاده از گردن آویز طرح “ستاره داوود” را نیز در دانشگاه ندارند. اگر کسی از این علائم استفاده کند، مجازات خواهد شد. حتی در بسیاری از مواقع دعوا و نزاع بین دانشجویان به خشونت فیزیکی نیز منجر می‌شود. همچنین دانشجویانی که کیپا بر سر می‌گذارند نیز مورد خشم اطرافیان خود واقع می‌شوند.

در کمترین حالت، کسانی که دوست یا همکلاسی یهودی- اسرائیلی دارند به دلیل جنایات جنگی این رژیم در نبرد با غزه، با آنها قطع ارتباط می‌کنند. به همین دلیل دانشجویان یهودی مجبورند که نام یهودی خود را فاش نسازند، در ملاء عام به زبان عبری صحبت نکنند و حتی به دروغ ملیت خود را غیر اسرائیلی معرفی می‌کنند.

 

لینک خبر: http://tinyurl.com/yayhe73k

 

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش ارتش اسرائیل از درگیری با حزب‌الله

خواندن مطلب بعدی ←

نماینده کنست: غزه را بسوزانید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *