۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید استراتژیک دولت، از وزارت بهداشت تا شین بت، اعتراض به بودجه پیشنهادی

چندین وزارتخانه و ارگان‌های دولتی مخالفت قانونی خود را با پیشنهاد بودجه‌ای که شامل کاهش شدید فعالیت‌های وزارتخانه‌های دولتی است، اعلام کردند.

Capture 70

برخی از وزارتخانه‌های دولتی به جدول زمانی کوتاهی که برای پاسخگویی به آنها داده شده و همچنین آسیب‌های مورد انتظار به فعالیت‌هایشان به دلیل کاهش بودجه در نظر گرفته شده، اعتراض کردند.

سرویس امنیت عمومی (شین بت) به کاهش مورد انتظار در برنامه چند ساله برای جامعه عرب اعتراض کرد و هشدار داد که این امر به تاب‌آوری اجتماعی آسیب می‌زند همچنین بانک اسرائیل مخالفت خود را با قصد افزایش مالیات بر سود بانکی اعلام کرد.

وزارت بهداشت نیز موضع قاطع و محکمی در برابر اقدامات کاهشی در وزارتخانه‌ها اتخاذ کرد. این وزارتخانه به قصد کاهش 65 میلیون شکل از بودجه بیمارستان‌های دولتی، 108 میلیون شکل علاوه بر سبد سلامت و 150 میلیون شکل در وزارت بهداشت معترض است.

در همین راستا مجمع اقتصاددانان برای دموکراسی، در اعتراض به بودجه پیشنهادی گفت: بودجه پیشنهادی را رد کنید و بودجه‌ای مسئولانه تصویب کنید که با بزرگی بحران مقابله کند.

به نوشته این مجمع بودجه جدید برای سال 2024، که شامل تعطیلی ادارات دولتی برای کاهش بودجه ائتلاف نمی‌شود، انتقاد شدیدی را از سوی مقامات اقتصادی به دنبال داشته است. مجمع اقتصاددانان برای دموکراسی امروز از دولت اسرائیل خواست که بودجه ارائه شده را تصویب نکند و در عوض بودجه‌ای مسئولانه تصویب کند که منعکس کننده بزرگی بحرانی باشد که اسرائیل در آن قرار گرفته است.

در این مجمع، اقتصاددانان به برآوردی اشاره کردند که بر اساس آن هزینه جنگ به 210 میلیارد شکل می‌رسد و هزینه‌های ثابت دفاعی نیز ده‌ها میلیارد شکل افزایش می‌یابد.

 

لینک خبر: https://www.themarker.com

→ خواندن مطلب قبلی

حسن نصرالله: آنکه باید از جنگ بترسد اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

کسری بودجه و هزینه 24 میلیارد دلاری جنگ غزه در سال 2024

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *