۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کسری بودجه و هزینه 24 میلیارد دلاری جنگ غزه در سال 2024

گلوبز: بودجه دفاعی اصلاح شده در سال 2024، 24 میلیارد شکل افزایش می‌یابد.

وزارت دارایی اسرائیل انتظار دارد که هزینه جنگ با غزه در پیش نویس بودجه سال 2024 اسرائیل به حدود 99 میلیارد شکل برسد، ازین رو نگرانی از افزایش قابل توجه سطح کسری بودجه وجود دارد.

وزارت دارایی اعلام کرد، بر اساس لایحه بودجه سال 2024 که عصر یکشنبه رای گیری و ارقام اصلی آن توسط روزنامه اقتصادی «گلوبز» منتشر شده است، بودجه سال 2024، ممکن است به 70 میلیارد شکل (19 میلیارد دلار) کاهش یابد.

بر اساس پیش نویس اصلاح شده بودجه که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی امروز به دولت ارائه خواهد کرد، سقف کسری مالی از برآوردهای قبلی 2.25 درصد از تولید ناخالص داخلی به 6.6 درصد افزایش خواهد یافت.

Capture 71

تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال 2023 بیش از 490 میلیارد دلار برآورد شده است.

مقامات اقتصادی اسرائیل هفته گذشته هشدار دادند که افزایش کسری بودجه به این سطح بالا خطرات بسیاری را در پی دارد.

دولت اسرائیل قرار است امروز درباره بودجه اصلاح شده سال 2024 رای گیری کند. رای گیری هفته گذشته به دلیل اختلاف نظر بین وزارت دارایی و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو که مخالف بودجه بود به تعویق افتاد.

وزارت دارایی هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: بدون اتخاذ تدابیر اساسی برای مهار کسری ساختاری و بدون کاهش نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی، قابلیت اطمینان و قدرت اقتصاد اسرائیل در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

لایحه پیشنهادی بودجه کاهش قطعی 3 درصدی بودجه وزارتخانه‌های دولتی را به منظور قرار گرفتن در چارچوب مالی قابل قبول برای رأی گیری در نظر گرفته است.

در این چارچوب، وزارت دارایی به دنبال کاهش تعداد مشاغل دولتی در سال‌های 2024-2025 است، همچنین بودجه دولت برای تبلیغات، مشاوره و آموزش نیز کاهش می‌یابد.

 

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001467731

→ خواندن مطلب قبلی

تهدید استراتژیک دولت، از وزارت بهداشت تا شین بت، اعتراض به بودجه پیشنهادی

خواندن مطلب بعدی ←

سخنرانی لاپید در صدمین روز جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *