۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گالانت از پایان عملیات زمینی در غزه خبر داد

یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی از پایان مرحله تهاجم نظامی فشرده ارتش اسرائیل به شمال نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که این مرحله به زودی در نوار جنوبی به پایان خواهد رسید.

Capture 79

وی با بیان اینکه مانور فشرده به زودی در جنوب آن به منظور آمادگی برای حرکت به مرحله بعدی جنگ به پایان می‌رسد، گفت: حدود سه ماه پیش طرح جنگ را به هیات وزیران ارائه و مراحل اجرا را مشخص کردم. وی تصریح کرد که مرحله مانورهای فشرده حدود سه ماه ادامه خواهد داشت و این مرحله در شمال نوار غزه به پایان رسیده است.

به گفته گالانت، در شمال نوار غزه، تمام توانمندی‌های عملیات زمینی حماس برچیده شده است. وی گفت: ما در تلاش هستیم تا بقیه مناطق در اختیار حماس در مرکز نوار غزه را از بین ببریم، ما در حال حذف صنایع نظامی حماس هستیم. او افزود: دستاوردها در جنوب نوار غزه بسیار عالی است اما این عملیات به مراحلی نیاز دارد که طی آن محورهای خان یونس تا رفح را از روی زمین و زیرزمین قطع کنیم.

گالانت در بیانیه خود به رسانه‌ها از تردید سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور انتقاد کرد و مدعی شد که در پایان جنگ غزه، هیچ تهدید نظامی وجود نخواهد داشت، حماس نمی‌تواند به عنوان یک نیروی نظامی در نوار غزه فعالیت کند و ارتش اسرائیل آزادی عمل کامل خواهد داشت.

گالانت تاکید کرد که پایان کارزار نظامی باید بر اساس اقدام سیاسی باشد، زیرا تفکر سیاسی عامل اقدام نظامی است و فقدان یک تصمیم سیاسی ممکن است به پیشرفت اقدام نظامی آسیب برساند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/368040

→ خواندن مطلب قبلی

شلیک 50 موشک از نوار غزه به اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

شرکتی نفتی شل تردد از دریای سرخ را متوقف کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *