۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تصویب طرح انتقال بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین به کشور ثالث

اسرائیل طرح انتقال بودجه تشکیلات خودگردان را به کشور ثالث تصویب کرد.

دولت اسرائیل روز یکشنبه طرحی را تصویب کرد که به موجب آن امکان انتقال وجوه مالیاتی مسدود شده فلسطینی به کشوری دیگر فراهم می‌شود و در عین حال این حق برای خود محفوظ است که تعیین کند این وجوه در چه زمانی به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل می‌شود.

بر اساس توافقنامه‌های صلح موقت، وزارت دارایی اسرائیل از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و ماهانه به تشکیلات خودگردان فلسطینی انتقال می‌دهد، اما اختلافات بین دو طرف بر سر این ترتیب ادامه دارد.

این پیشنهاد که به درخواست آمریکایی‌ها در کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل به رای گذاشته شد، انتقال وجوه به تشکیلات خودگردان و کسر بودجه اختصاص داده شده به نوار غزه به مبلغ 275 میلیون شکل (73.31 میلیون دلار) را در ماه به حساب‌های بانکی در نروژ تعیین می‌کند.

بر اساس این تصمیم، نروژ اجازه انتقال وجوه به غزه را نخواهد داشت و اسرائیل این حق را خواهد داشت که در صورت نقض توافق، انتقال وجوه به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کند.

Capture1 21

تنها عضو کابینه که با این پیشنهاد مخالفت کرد وزیر تندرو امنیت ملی ایتمار بن گویر بود. وی تصمیم خود را به نبود تضمین مبنی بر عدم انتقال وجوه سپرده شده در نروژ به غزه نسبت داد. وی افزود: متاسفانه نخست وزیر، دائماً خط قرمزها را رد می‌کند.

وزیر دارایی بزالل اسموتریچ در شبکه اجتماعی X به این طرح رای مثبت داد و گفت: حتی یک شکل به غزه نخواهد رفت. دفتر نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، نیز بیانیه‌ای را در حمایت از طرح کلی منتشر کرد که بر اساس آن ایالات متحده و نروژ به تصمیم کابینه سیاسی-امنیتی که دستور توقف انتقال بودجه غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین را صادر کرد، اجرایی می‌کنند. وجه یا مبلغ آن تحت هیچ شرایطی جز با تایید وزیر دارایی اسرائیل حتی از طریق شخص ثالث منتقل نخواهد شد و  آمریکا تضمینی برای اجرای این طرح است.

تارنمای وای نت تصریح کرد که از نظر اسرائیل، این یک دستاورد سیاسی مهم است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hk9lk4cka

→ خواندن مطلب قبلی

تعیین ضرب الاجل اسرائیل برای توافق با لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

اخراج 550 نیروی اسرائیلی از شرکت SolarEdge

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *