۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رونن بار، رئیس شین بت خواستار تشکیل فوری کمیته تحقیقات دولتی از سوی کابینه شد

شبکه 12 عبری روز جمعه اعلام کرد که رئیس شین بت، رونن بار، در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی خواستار تشکیل کمیسیون دولتی تحقیق درباره رویدادهای 7 اکتبر شد.

Capture 155

بار در بیانیه‌ای خطاب به وزرا گفت: از شما می خواهم که کمیسیون تحقیق دولتی را اعلام کنید. مردم و شین بت تمایل به تحقیق دارند. این تحقیق، پایان همه دروغ‌ها و توطئه‌ها خواهد بود. بار به توئیت گوتلیب عضو کنست اشاره کرد و هشدار داد: انتشار هویت سربازان، برای نیروهای موساد، شین بت و امان خطرناک است. من از شما می‌خواهم که به ما کمک کنید، آن را محکوم کنید.

روز گذشته رئیس شین بت نامه‌ای تند به رئیس کنست، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع، بازرس دولت و وزیر نظامی نخست وزیر ارسال کرد که در آن از تالی گوتلیب، عضو کنست انتقاد کرده است.

بار در این نامه نوشت: عضو کنست، گوتلیب، توییتی حاوی جزئیات نادرست درباره رویدادهایی منتشر کرد که گفته می‌شود قبل از شروع جنگ رخ داده است. او ادعایی در مورد عملکرد یکی از کارکنان سازمان امنیت عمومی قبل از شروع جنگ منتشر کرد. 

بار افزود: همانطور که می‌دانید، بند 19 قانون خدمات امنیت عمومی، از جمله، بیان می‌کند که هویت کارکنان خدمات، چه در گذشته و چه در حال حاضر، محرمانه است و انتشار آن ممنوع است. اقدامات گوتلیب یک عمل مجرمانه آشکار است و جرم مدنی را شامل می‌شود، اما درخواست من بر آسیب به امنیت کشور متمرکز است که آگاهانه و عمدا انجام شده است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-c54561b7bb64d81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

کشته و زخمی شدن 7 لبنانی در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش مقامات اسرائیلی به حکم اولیه دادگاه لاهه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *