۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش مقامات اسرائیلی به حکم اولیه دادگاه لاهه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، در واکنش به حکم اولیه دادگاه بین‌المللی لاهه در جریان شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که قصد ندارد تا به جنگ خاتمه دهد.

نتانیاهو در این باره گفت: اسرائیل به دفاع از خود در برابر حماس ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد تعهد ما برای ادامه دفاع از کشور و دفاع از مردممان مقدس است. اسرائیل نیز مانند هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند.

واکنش
وی در ادامه این اقدام را تبعیضی آشکار و ظالمانه علیه دولت یهود توصیف و اتهام نسل کشی را کرد. همچنین افزود: در آستانه سالگرد یادبود هلوکاست به عنوان نخست وزیر متعهد می‌شوم که هرگز (هلوکاست) دوباره تکرار نخواهد شد.

واکنش سایر مقامات اسرائیل

ایتامار بن گویر، وزیر امینت ملی رژیم صهیونیستی در واکنش به دستور دادگاه بین‌المللی در X (توئیتر سابق) نوشت: حکم یهودستیزانه دادگاه لاهه، پیشینه آن را ثابت می‌کند. این دادگاه به دنبال عدالت نیست، بلکه به دنبال آزار و اذیت یهودیان است. بن‌گویر در ادامه افزود: آنها در جریان هلوکاست سکوت کردند و امروز میزان تظاهر و دورویی خود را افزایش دادند. ما نمی‌توانیم به چنین احکام خطرناکی که موجودیت آینده اسرائیل را به خطر می‌اندازد پایبند باشیم و تا رسیدن به پیروزی کامل به نابودی دشمن ادامه خواهیم داد.

بنی گانتز در واکنش به این حکم اظهار داشت: زمانی‌که اسرائیل تاسیس شد ما در ارتش اسرائیل عهد کردیم که هرگز (هلوکاست) تکرار نمی‌شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل برای ایجاد تمایز بین تروریست‌ها و غیرنظامیان غزه، نیازی به تبلیغ اخلاقیات ندارد. وی افزود: کسانی‌که به دنبال عدالت می‌گردند آن را روی صندلی‌های چرمی لاهه نخواهند یافت.

اسرائیل کاتز ویزر خارجه در X نوشت: تعهد اسرائیل به قوانین بین‌الملل استوار است و بدون توجه به روند دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه ادامه دارد. وی افزود: از تیم حقوقی عالی‌مان تشکر می‌کنم. شما نماینده اسرائیل و مردم یهود بودید. با احترام، ما به شما افتخار می‌کنیم!

لاپید رهبر حزب اپوزیسیون گفت: دادگاه لاهه باید دادخواست جعلی آفریقای جنوبی را یکسره رد می‌کرد.

ایمن عوده، نماینده حزب هداش، در پلتفرم X تصریح کرد: هیچ راه‌ حلی جز ایجاد یک کشور فلسطینی در مرزهای 1967 کنار اسرائیل وجود ندارد. تنها از این طریق می‌توانیم به صلح، امنیت و رفاه برای هر دو ملت دست یابیم.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-783877

→ خواندن مطلب قبلی

رونن بار، رئیس شین بت خواستار تشکیل فوری کمیته تحقیقات دولتی از سوی کابینه شد

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری برای یک نوشته

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *