۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختلاف بین مقامات صهیونیست | پیام گالانت به نتانیاهو و انتقاد از اسموتریچ

یوآو گالانت ضمن ارسال پیام به نتانیاهو از اسموتریچ به شدت انتقاد کرد.

یوآو گالانت وزیر دفاع روز سه شنبه در نشست کمیته خارجی و امنیتی کنست پیام‌هایی را برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اعضای کنست و وزرای شرکت کننده در کنفرانس شهرک سازی در نوار غزه ارسال کرد.

کانال 12 عبری نوشت: این پیام به نتانیاهو در شرایطی است که تصمیمی در مورد روز بعد از جنگ اتخاذ نکرده است. گالانت گفت: اگر نمی‌خواهید هر مکان را 10 بار اشغال کنید، دو گزینه دارید: یا قلمرو را در دست بگیرید و در میدان باشید یا از کنترل غیرنظامی غزه توسط طرف دیگر حمایت کنید.

کانال 12 در تحلیل خود نوشت: در حقیقت، گالانت با سخنان رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی همراه است و به این معناست که وقتی اسرائیل تصمیمی نمی‌گیرد، حماس خود را احیا و بازسازی می‌کند و توانایی‌های دولتی، مدنی و نظامی خود و در نتیجه دستاوردهای جنگ را احیا می‌کند.

گالانت همچنین پیام روشنی را به وزرا و اعضای کنست که یکشنبه گذشته در کنفرانس شرکت کردند، منتقل کرد. پیامی که ظاهراً به طور خاص متوجه وزیر دارایی اسموتریچ است که در مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که باید یک دولت نظامی در نوار غزه ایجاد شود.

گالانت گفت: نیروهای ما باید به وظایف دیگری در جبهه‌های مختلف از جمله لبنان، یهودیه و سامره عمل کنند. وی افزود: کنترل نظامی دائمی غزه به معنای اولویت بر سایر بخش‌های مهم‌تر است. بیشتر افرادی که از لزوم کنترل نظامی غزه صحبت می‌کنند، عمق پیچیدگی را درک نکرده‌اند. نوار غزه از مشکل‌ترین مکان‌ها در کرانه باختری (یهودیه و سامره) پیچیده‌تر است. اولویت های امنیتی ما متفاوت است.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-84db27c811d5d81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

سقوط اسرائیل به رتبه 33 در شاخص جهانی فساد

خواندن مطلب بعدی ←

هیچ جایگزینی جز آنروا برای کمک‌رسانی وجود ندارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *