۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارشی از نشست فراکسیون احزاب

کانال 12 عبری سخنرانی سران احزاب در نشست فراکسیون احزاب را منتشر کرد.

در بحبوحه یک هفته دراماتیک و در جریان توافق آتش بس سران احزاب صهیونیستی امروز، دوشنبه، در آغاز جلسات فراکسیون سخنرانی کردند. پس از یک ماه فراکسیون لیکود نیز تشکیل جلسه داد. در این جلسه باز هم از ورود خانواده‌های ربوده شدگان جلوگیری شد.

در جریان نشست لیکود، وزیر برکات با انتقاد شدید از نتانیاهو، گفت: شما از آوردن کارگران از سایر کشورها برای بازگرداندن کارگران فلسطینی به اسرائیل جلوگیری می‌کنید.

نمایندگان خانواده‌هایی که به کنست آمده بودند از اینکه اجازه ورود به جلسه فراکسیون را ندادند، خشمگین بودند و خواستار صحبت با اعضای حزب در بحبوحه چنین هفته سرنوشت سازی شدند.

وزیران گانتز و گالانت اعلام کردند که بیانیه‌های جداگانه‌ای ارائه خواهند کرد اما گانتز متعاقبا بیانیه خود را لغو کرد.

لاپید: اگر به بن گویر اجازه دهند وقایع ماه رمضان را مدیریت کند، منطقه در آتش می‌سوزد.

Capture 18

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون در نشست ییش آتید در سخنرانی خود از نخست وزیر نتانیاهو خواست تا اختیارات بن گویر را تعلیق کند و بلافاصله یک تیم ارشد که دولت اسرائیل را برای ماه رمضان آماده می‌کند، تشکیل دهد.

لاپید گفت: اسرائیل برای ماه رمضان هیچ آمادگی ندارد.  هیچ بحث عملیاتی و سیاسی در سطح کافی وجود نداشته است. ما در راه فاجعه‌ای دیگر هستیم.

لاپید خطاب به نتانیاهو گفت: اختیارات را باید از بن گویر گرفت. اگر به بن گویر اجازه دهند وقایع ماه رمضان را مدیریت کند، منطقه در آتش خواهد سوخت. آتشی که می‌تواند به قیمت جان انسان‌ها تمام شود. مردم خواهند مرد، به شما هشدار داده شده است!

وی ادامه داد: ما در مسیر پرتنش‌ترین ماه رمضان در تاریخ کشور هستیم. هشدارهای اطلاعاتی بی‌سابقه‌ای وجود دارد که اگر در اورشلیم شعله‌ور شود، تمام یهودیه و سامره را به آتش خواهد کشید. وی با انتقاد شدید از مصاحبه بن گویر علیه بایدن گفت: بن گویر یک دلقک خطرناک است که ترجیح می‌دهد آتش افروزی کند.

لاپید در جلسه فراکسیون به صراحت اعلام کرد که قصد ندارد به استیضاح کاسیف رای دهد.

بن گویر: ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه را متوقف کنید!

Capture1 1

بن گویر وزیر امنیت ملی در سخنرانی خود ترجیح داد دوباره به مصاحبه‌ای که در وال استریت ژورنال انجام شده است، اشاره کند. وی گفت: اسرائیلی‌ها از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ناراحت هستند. من بی‌وقفه به راه خود ادامه می‌دهم.

وی افزود: هم استودیوها و هم لیکود از انتقاد خوششان نمی‌آید، اما من همچنان به انتقاد ادامه می‌دهم و عذرخواهی نمی‌کنم. وی در ادامه خطاب به نتانیاهو گفت: من می‌دانم که شما بر سر دوراهی قرار دارید و باید یک راه را انتخاب کنید. تنها یک راه وجود دارد و آن راه قدرت یهود برای سرکوب حماس و توقف کمک‌رسانی به غزه است. امیدوارم نخست وزیر تصمیم بگیرد و راه قدرت یهود را انتخاب کند نه راه لاپید و گانتز.

اسموتریچ: دولت اسرائیل نباید اقدامات دولت آمریکا را تحمل کند.

اسموتریچ وزیر دارایی نیز با تحریم‌های اعمال شده توسط بایدن علیه چهار شهرک نشین مخالفت کرد و مدعی شد که این تحریم‌ها بخشی از یک کمپین دروغین و ضدیهودی به رهبری عناصر BDS و دشمنان اسرائیل است. اسموتریچ از پذیرش تصمیم آمریکا امتناع کرد و گفت دولت اسرائیل نباید اقدامات دولت آمریکا را تحمل کند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-bd3fa4b8d497d81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ بودجه پیشنهادی را بدون کاهش بودجه خریدی‌ها به کنست تقدیم کرد

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو: اسرائیل رهبری حماس را خواهد کشت!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *