۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراض خوابناک شهرداران به عدم امنیت در شهرک‌های اطراف غزه

 شب گذشته شهرداران و سران شهرک‌ها و کیبوتص‌های اطراف غزه به نشانه اعتراض خارج از دفتر نتانیاهو خوابیدند.

کانال 12 عبری گزارش داد که سران شهرک‌ها در اقدامی غیر عادی به نشانه اعتراض در مورد سکوت نخست وزیر نتانیاهو پیرامون نداشتن محل امن برای شهروندان، مقابل دفتر نتانیاهو تا صبح روی کاناپه خوابیدند. آنها اعلام کردند: تا فردا که نخست وزیر بیاید و به ما بگوید که شهرک‌های اطراف غزه در امنیت کامل هستند در اینجا می‌مانیم. نتانیاهو باید بیانیه روشنی در مورد امنیت کیبوتص‌های اطراف غزه صادر کند.

این اقدام غیر عادی مقامات، در اعتراض به بی‌احترامی به شهرک نشینان است. کیبوتص‌‎های اطراف غزه تحت تاثیر جنگ قرار دارند و شهروندان از نبود امنیت در آنجا رنج می‌برند.

اعتراض به سبک شهرداران
اعتراض به سبک شهرداران

همچنین مقامات مناطق اطراف غزه از نخست وزیر نتانیاهو، وزیر دفاع و کابینه جنگ خواستند تا ضمن تعهد رسمی و علنی، برای ایجاد امنیت تلاش کنند تا شهروندان به شهرک‌های خود بازگردند. شهردار منطقه اشکول با بیان اینکه تصمیم درباره طرح مورد توافق منوط به موافقت نتانیاهو است، اظهار داشت: سایر مقامات هنوز با وزارت دارایی در مورد طرح کلی در پاسخ به این موضوع به توافق نرسیده‌اند. ما همچنان بر سر خواسته خود مصر هستیم تا به شهروندان اجازه دهیم خودشان تصمیم بگیرند که بمانند یا تا پایان سال تحصیلی در هتل‌ها اقامت داشته باشند.

صبح امروز نیز شهردار سدیروت در مصاحبه‌ای به نتانیاهو طعنه زد و افزود: چهار ماه از فاجعه 7 اکتبر می‌گذرد. این رویداد بزرگترین فاجعی است که اسرائیل در طول 30 سال اخیر به خود دیده است. نخست وزیر هنوز هیچ مسئولیتی در قبال سیاست خود که منجر به شکست روز افزون در جنگ شده، برعهده نمی‌گیرد.

 

منبع خبر: http://tinyurl.com/yc2a4e7s

→ خواندن مطلب قبلی

اخلال در گذرگاه کرم شالوم

خواندن مطلب بعدی ←

مجروح شدن دو سرباز اسرائیلی در اثر حمله حزب الله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *