۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افشاگری تکان دهنده در کنست؛ خشونت، تجاوز جنسی و آزار و اذیت در هتل‌ها

معاریو: کمیته ارتقای جایگاه زنان در کنست اسرائیل، روز سه شنبه جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن در مورد جلوگیری از خشونت و مشکلات در هتل‌هایی که تخلیه شدگان در آنها مستقر هستند، بحث کرد.

پس از چهار ماه اقامت در هتل‌ها، مشکلات تخلیه شدگان اسرائیلی که شهرهای خود را در نزدیکی نوار غزه یا مرز لبنان ترک کرده‌اند آشکار شده و در حال افزایش است، از جمله مهمترین مشکلات، شکایت در مورد تجاوز جنسی و اعمال خشونت‌ آمیز بین ساکنان هتل‌هاست.

Capture 23

هتل‌ها مانند زودپز هستند

شای کاهان، معاون اداره دولتی در امور آوارگان اسرائیلی، گفت که وضعیت هتل‌ها به دلیل رفتارهای خشونت آمیز مانند یک دیگ فشار است، زیرا جمعیت زیادی در آنجا، بر خلاف میل آنها و در شرایط نامناسب سان هستند. آنها احساس می‌کنند که برای دریافت خدمات در هتل‌ها مشکل دارند.

وی ادامه داد: امروز 56 هزار ساکن در هتل‌ها وجود دارد و پدیده‌های خشونت‌ آمیز مشاهده می‌شود، مواردی را می‌شناسیم که زوجی به‌رغم وجود حکم اخراج برای شوهر به دلیل رفتار خشونت‌ آمیز داخل هتل به هتل دیگری منتقل شده‌اند. بین اداراه هتل‌ها و تخلیه شدگان که قوانین مهمان نوازی را زیر پا می‌گذارند، درگیری وجود دارد، علاوه بر آن کودکانی که صبح از خواب بیدار می‌شوند و به مدرسه نمی‌روند. وی افزود: مسئولیت ما این است که اطمینان حاصل کنید که وزارتخانه ها و ادارات دولتی به همه کسانی که خانه‌های خود را تخلیه کرده اند، دسترسی دارند.

Capture 24

طبق گفته مراو شیتس، نماینده پلیس در جلسه، اطلاعات پلیس حاکی از آن است که تاکنون 40 پرونده خشونت در 380 هتل برای آوارگان باز شده است در مجموع 116 پرونده در پرونده های مختلف باز شده است، اما داده‌های پلیس تصویر واقعی وضعیت را نشان نمی‌دهد زیرا اغلب موارد تجاوز جنسی معمولاً به پلیس گزارش نمی‌شود.

مایا اوربام، از اتحادیه مراکز کمک، درباره برخی از شکایات دریافتی اتحادیه گفت: زنی از هتلی که در آن اقامت داشت با ما تماس گرفت و با گریه به ما گفت که توسط مردی که در آنجا اقامت داشته مورد تجاوز قرار گرفته است.

وی درباره شکایت دیگری گفت: در موردی دیگر، مردی مست در هتل پرسه می‌زد، دختری هم می گوید پسر 15 ساله ای که در همان هتل اقامت داشت و یکی از ساکنین به او حمله کرده اند.

وی ادامه داد: مدتی است آسانسورها به مکان‌های مشکل ساز تبدیل شده‌اند، در یک مورد، فردی اندام تناسلی خود را به دختری که همراه او در آسانسور بود، نشان داد. در مورد دیگری نیز یک 16 پسربچه ساله با لباس زیر در راهروهای هتل پرسه می‌زد و علی‌رغم تذکر به او، خانواده‌اش که هتل را مانند خانه می‌دانستند، از رفتار وی حمایت کردند.

در موردی دیگر دختر 8 ساله‌ای بود که توسط نجات غریق در استخر مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و مردی که در مقابل نگهبان هتل لباس‌هایش را درآورد و به دلیل امتناع پسر نوجوانی از خواسته وی، به او فحاشی کرد.

او همچنین به تجاوز به دو کودک توسط یک کارمند در سالن غذاخوری، تجاوز جنسی در محیط‌های آموزشی اشاره کرد. وی افزود: مادری در هتل به ما گفت که یک نگهبان در هتل دخترش را مورد آزار و اذیت قرار داده است. بسیاری از داوطلبان زن گفتند که مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی مردم قرار گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه، ما چندین ماه است که اطلاعات مربوط به جراحات و تجاوزات را در محل اقامت تخلیه شدگان می‌دانیم، و هر چه زمان می‌گذرد و تعداد قربانیان بیشتری در مورد آنچه اتفاق افتاده، گزارش می‌دهند، وضعیت اسفبار آنچه در هتل‌ها اتفاق می‌افتد، واضح تر می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/law/Article-1074126

→ خواندن مطلب قبلی

هتک حرمت مردگان؛ بهانه خریدیم برای اعتراض به کالبد شکافی جسد نوجوان 13 ساله

خواندن مطلب بعدی ←

شرط عربستان برای عادی سازی با اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *