۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شرط عربستان برای عادی سازی با اسرائیل

معاریو: عربستان سعودی بدون به رسمیت شناختن کشور فلسطین عادی سازی با اسرائیل را رد کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی طی یک بیانیه‌ای به آمریکا اطلاع داد که هیچ‌گونه عادی‌سازی با اسرائیل صورت نخواهد گرفت مگر اینکه اسرائیل، فلسطین را در مرزهای 1967 به رسمیت بشناسد و از تجاوز به نوار غزه دست بکشد.

این بیانیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایالات متحده منتشر شد که در آنجا جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، گفت: دولت بایدن بازخورد مثبتی از عربستان سعودی برای ادامه مذاکرات و گفتگوها درباره عادی‌سازی با اسرائیل دریافت کرده است.

کربی همچنین با اشاره به شکل گیری معامله‌ آزادی اسرا گفت: نمی‌خواهم در مورد نظر نهایی هریک از طرفین صحبت کنم اما امیدوارم هرچه زودتر به سرانجام برسد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با اشاره به موضوعات فوق افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، تأیید کرده است که پس از جنگ به عادی‌سازی روابط با اسرائیل علاقه‌مند است.

حدود یک هفته پیش در وب سایت بلومبرگ گزارش شد که این کشور عربی مذاکرات خود را با آمریکا در زمینه ایجاد روابط نزدیک دفاعی پس از توقف جنگ از سرگرفته است. بر اساس این گزارش، این مذاکرات اوایل ماه جاری در عربستان سعودی بین ولیعهد محمد بن سلمان و سناتورهای آمریکایی انجام شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1074231

→ خواندن مطلب قبلی

افشاگری تکان دهنده در کنست؛ خشونت، تجاوز جنسی و آزار و اذیت در هتل‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

اعلام رسمی انتقال سفارت آرژانتین از تل‌آویو به بیت المقدس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *