۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمریکا قصد دارد سربازان ارتش اسرائیل را تحریم کند

دولت آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌ها علیه سربازان ارتش اسرائیل در یهودیه و سامره است.

بر اساس آنچه رسانه‌های اسرائیلی منتشر کرده اند، دولت آمریکا در نظر دارد تحریم‌هایی را علیه افراد ارتش اشغالگر اسرائیل از جمله افسران به دلیل عدم اجرای قانون علیه تروریسم شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن اعمال کند.

بر اساس گزارش داخلی وزارت خارجه در تل آویو، شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل روز جمعه گفت که دولت آمریکا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌ها علیه سربازان ارتش اسرائیل در کرانه باختری است.

وی توضیح داد: اگر دادستانی نظامی دولت آمریکا در کمتر از 60 روز پاسخی به یک سری سؤالات و خواسته‌ها درباره خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری ندهد، اعمال تحریم‌ها شامل سربازان و فرماندهان ارتش نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چندین بار به اسرائیل درباره عدم اجرای قانون علیه خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها هشدار داد، اما پاسخ تل آویو رضایت بخش نبود.

به گزارش رادیو تلویزیون، اسرائیل تهدیدهای دولت بایدن را جدی می‌گیرد، زیرا دولت خود را برای امکان گسترش تحریم‌ها برای شامل مقامات نظامی، اعضای کنست (پارلمان) و وزرا آماده می‌کند.

انتظار می‌رود هفته آینده با همکاری دادستانی نظامی در این خصوص بحثی بین وزارتی انجام شود تا مشخص شود که چگونه می‌توان از گسترش تحریم‌ها جلوگیری کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/15242750

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل زیر سایه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

سونامی سیاسی: به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی توسط آمریکا بدون رضایت اسرائیل!!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *