۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح گالانت برای انتقال مستقیم کمک‌های بشردوستانه به غزه

رسانه‌های اسرائیلی از طرح گالانت برای انتقال مستقیم کمک‌های بشردوستانه به بازرگانان غزه خبر دادند.

وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، این هفته طرحی را به وزرای کابینه جنگ ارائه کرد و مدعی جلوگیری از کنترل کمک‌های بشردوستانه حماس به نوار غزه در شمال و جنوب است و آن را یک آزمایش اولیه توصیف کرد که اجرا خواهد شد.

این طرح، متشکل از یک کمیته مدنی با نیروهای غیراسرائیلی است که مسئولیت اداره مرکز و شمال نوار غزه را به‌جای حماس بر عهده دارند. به نوشته روزنامه یدیعوت آحارنوت، تداوم وضعیت کنونی که در آن تجهیزات و کمک‌های بشردوستانه همچنان وارد و به دست حماس می‌رسد، از دید دستگاه‌های امنیتی اسرائیل غیرقابل تحمل است.

بر اساس طرح گالانت، کمک‌ها از طریق ایست‌های بازرسی ارز و کارنی و نه از گذرگاه رفح به غزه وارد خواهد شد. این کمک‌ها مستقیماً از سازمان‌های امدادی به دست بازرگانان فلسطینی خواهد رسید. این کار با انتقال کمک از کامیون‌های وارد شده از اسرائیل به کامیون‌های داخل نوار غزه انجام خواهد شد.

آزمایش اولیه در محله زیتون که در محاصره ارتش اسرائیل است، آغاز خواهد شد. بازرگانان غزه به جای فعالان حماس، مراکز جدید قدرت را تشکیل خواهند داد.

اسرائیل به نیروهای مسلح اجازه می‌دهد تا از این بازرگانان محافظت کنند. ارتش اسرائیل گفت که اگر نیاز باشد، فلسطینی‌هایی که از کمک‌ها محافظت خواهند کرد، مسلح خواهند شد.

این روزنامه افزود که این افراد ممکن است اعضای سابق سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه باشند که قبل از حماس نوار غزه را کنترل می‌کردند.

طرح گالانت تصریح می‌کند که شین بت بر اجرای این طرح که از هفته‌ها پیش برنامه ریزی و پیشبرد آن را آغاز کرده بود، نظارت خواهد داشت. وزرای کابینه جنگ و بنیامین نتانیاهو، با طرح گالانت مخالفت نکرده‌اند و برآوردها در دستگاه امنیتی اسرائیل حاکی از اجرای این طرح در هفته های آینده است.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2111712.html

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش تند سران رژیم صهیونیستی به کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

مشاور بایدن: من به دولت اسرائیل اعتماد ندارم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *