۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ناامنی در جنوب؛ 2 کشته و 4 زخمی در تیراندازی متهورانه

رسانه‌های اسرائیلی، امروز جمعه، از تیراندازی در جنوب اسرائیل خبر دادند.

کانال 13 گزارش داد: در حمله تیراندازی در بزرگراه 40 در نزدیکی بنی رام در جنوب اسرائیل در بعدازظهر روز جمعه دو نفر کشته و 4 نفر دیگر به شدت زخمی شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که ضارب ساکن شعافات در شرق بیت المقدس با اقامت اسرائیل بوده است.

یک غیرنظامی که در حال رانندگی بود، موفق شد ضارب را بکشد. کوبی شبتای، رئیس پلیس اسرائیل و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی در محل حادثه حاضر شدند. پلیس در حال جستجو در منطقه برای جستن همدستان احتمالی است.

Capture1 6
محل تیراندازی، بزرگراه 40 در جنوب اسرائیل

طبق گزارش منابع صهیونیستی، ضارب با یک خودروی سرقتی به محل حادثه رسید و به سمت افرادی که در ایستگاه اتوبوس در تقاطع رام مسمیا واقع در شرق اشدود منتظر اتوبوس بودند، شلیک کرد. شبتای پس از این حمله به خبرنگاران گفت که پلیس سطح آمادگی خود را در سراسر اسرائیل افزایش داده است.

بن گویر از این فرصت برای ترویج تلاش‌های خود برای تسهیل گرفتن مجوز اسلحه برای غیرنظامیان استفاده کرد و تاکید کرد که سلاح‌، جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.

وی تاکید کرد: می‌دانیم که در یک ماه گذشته انتقاداتی از سیاست گستردش توزیع سلاح وجود داشته است، امروز ثابت شد که سلاح جان مردم را نجات می‌دهد. من نه تنها تسلیم انتقاد نخواهم شد، بلکه سیاست خود را گسترش خواهم داد تا به شهروندان اسرائیلی اجازه دهیم خود را مسلح کنند.

پس از این حمله، شهرداری کریات ملاچی اعلام کرد که تیم‌های امنیتی شهرداری در تمامی ورودی های ضلع شرقی شهر واقع در جنوب محل حمله مستقر شده‌اند.

محمد حاج موسی سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین با تمجدید از این حمله چریکی، گفت: این حمله پاسخ به جنگ غزه و کشتار مردم بی‌گناه بوده است. وی افزود: ما از مردم خود می‌خواهیم که عملیات‌ها را تشدید کنند و به جنایات دشمن پاسخ دهند، زیرا این تنها زبانی است که این دشمن می‌فهمد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی؛ حمایت مطلق صهیونیست‌ها از عملیات نظامی علیه حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: گانتز در کسب کرسی‌های کنست، نتانیاهو را شکست داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *