۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت دبیر کل کانون معلمان با قانون نظارت شین بت بر کادر آموزشی

دبیر کل کانون معلمان از قانون نظارت شین بت بر کادر آموزشی به شدت انتقاد کرد.

در جلسه کمیته آموزش، یاف بن دیوید از قانونی که مستلزم بازرسی شین بت برای معلمان جدید است و اجازه اخراج به دلیل ظن ارتباط با تروریسم را بدون رسیدگی کیفری می‌دهد، انتقاد کرد و گفت: اگر وزارت آموزش و پرورش از اختیارات خود استفاده می‌کرد، به وضعیت این قانون نمی‌رسیدیم.

دبیر کل کانون معلمان، یاف بن دیوید، با لایحه‌ای که شین بت را موظف به نظارت بر همه کارکنان آموزشی می‌کند؛ به مدیر کل وزارت آموزش و پرورش اجازه می‌دهد تا یک معلم را به ظن فعالیت تروریستی بدون پیگرد کیفری اخراج کند و همچنین به دولت اجازه می‌دهد تا بودجه موسسات آموزشی را که معلم آن با حماس مرتبط است، حذف کند، به شدت مخالفت کرد. در جلسه استماع کمیته آموزش برای آماده سازی قانون برای قرائت دوم و سوم، نماینده دفتر نخست وزیری گفت که شین بت نیز هیچ سودی در چنین رویه‌ای نمی‌بیند.

به گفته بن دیوید، همیشه فقط معلمان قربانی می‌شوند. اگر وزارت آموزش و پرورش از اختیارات خود استفاده می‌کرد، ما به وضعیت این قانون و سایر قوانین علیه کارکنان آموزشی نمی‌رسیدیم، این تبعیض است!

آمیت هالوی ارائه کننده این لایحه مدعی شد که هدف وی از چنین لایحه‌ای این است که بررسی شود که تروریستی در کادر آموزشی وجود ندارد.

نماینده دفتر نخست وزیری، در جلسه استماع به نمایندگی از شین بت گفت: تا سال 2009، شین بت یک فرآیند امنیتی جامع برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش داشت که هیچ مزیتی نداشت، بنابراین قانونی را برای رد صلاحیت کادر آموزشی تصویب نکرد.

بر اساس قانون پیشنهادی، مدیرکل وزارت آموزش و پرورش می‌تواند کارمندی را که جملات تمجید، همدردی یا تشویقی برای یک اقدام ضد اسرائیلی، حمایت از آن یا همذات پنداری با آن منتشر کرده است، اخراج کند.

 

لینک خبر: https://www.davar1.co.il/489811

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار: منشا آلودگی سواحل اسرائیل در دریای مدیترانه از داخل اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

شهرک‌ سازی صهیونیست‌ها در هیاهوی جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *