۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: گانتز در کسب کرسی‌های کنست، نتانیاهو را شکست داد

معاریو: وضعیت دشوار لیکود و ائتلاف در نظرسنجی‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

Capture 97

یک نظرسنجی در اسرائیل نشان داد که حزب اردوگاه ملی به رهبری بنی گانتز در کسب کرسی‌های بیشتر در کنست از حزب حاکم به رهبری بنیامین نتانیاهو پیشی گرفت.

بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه معاریو، اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، حزب اردوگاه ملی به جای 12 کرسی فعلی، 40 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست را به دست می‌آورد. از سوی دیگر، حزب لیکود تنها 18 کرسی در مقایسه با 32 کرسی کنونی را در کنست کسب می‌کرد.

این روزنامه توضیح داد که این نظرسنجی نشان دهنده افزایش 4 کرسی اردوگاه دولتی در مقایسه با نتایج نظرسنجی هفته گذشته است.

بر اساس این نظرسنجی، حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی به ریاست بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، نمی‌تواند از آستانه انتخاباتی عبور کند و بنابراین در مقایسه با 8 کرسی که در حال حاضر دارد، در کنست نماینده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش روزنامه، در مورد حزب راست افراطی قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، 10 کرسی در مقایسه با 6 کرسی در حال حاضر به دست آورد و حزب کارگر، برای اولین بار در تاریخ خود، به طور کامل از بین می‌رود.

ییش آتید به رهبری یائیر لاپید، رهبر مخالفان نیز نیمی از کرسی‌های خود در کنست را از دست داد و تنها 12 کرسی در مقایسه با 24 کرسی کنونی به دست آورد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، ائتلاف 44 کرسی به دست می‌آورد، در حالی‌که مخالفان دولت 66 کرسی کسب خواهند کرد.

در مورد فرد مناسب برای نخست وزیری، نتایج نشان داد که تنها 32 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو، نخست وزیر کنونی برای ریاست دولت مناسب است، در حالی که 47 درصد از آنها معتقدند که گانتز برای این سمت مناسب‌تر است و 21 درصد پاسخ خاصی را مشخص نکردند.

این نظرسنجی توسط موسسه لازار انجام شده است و شامل یک نمونه تصادفی از 515 شرکت کننده است و حاشیه خطا 4.3 درصد بوده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1076685

→ خواندن مطلب قبلی

ناامنی در جنوب؛ 2 کشته و 4 زخمی در تیراندازی متهورانه

خواندن مطلب بعدی ←

سه وزیر کابینه جنگ در تقابل با نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *