۳۰ شهریور ۱۴۰۳

محرومیت داور اسرائیلی از مسابقه یوروویژن

آلون امیر، داور اسرائیلی که برای قضاوت مرحله نیمه نهایی مسابقه خوانندگی یوروویژن استونیا دعوت شده بود؛ از داوری محروم شد.

آلون که تاکنون چندین مرحله مقدماتی یوروویژن را قضاوت کرده و درباره این مسابقات یک کتاب داستانی نوشته بود، علی‌رغم اینکه سه هفته پیش دعوتنامه‌ای مبنی‌ بر حضور وی، در بین داوران مسابقات مذکور ارسال شده بود، یک تماس تلفنی دریافت کرد که حاکی‌از مخالفت با حضور آلون در قضاوت مسابقات و لغو دعوتنامه بود.

آلون امیر در صفحه فیسبوک نوشت: هنگامی‌که دعوتنامه را دریافت کردم، با خودم گفتم که آنها بسیار شجاع هستند که در چنین شرایطی یک داور اسرائیل را به مسابقه دعوت کردند. او در مصاحبه‌ای گفت: من آن‌ها را درک می‌کنم. شخصا ناراحت هستم اما علت اجتناب آن‌ها را می‌فهمم.

مسابقه آواز یوروویژن یک مسابقه بین‌المللی موسیقی است که از سال 1956 به‌ صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال در ماه مه در کشور سوئد برگزار خواهد شد. ایسلند در ماه ژانویه اعلام کرد که به‌ علت حضور اسرائیل در مسابقات در نظر دراد تا از یوروویژن انصراف دهد. کشورهای اسکاندیناوی نیز نسبت به گزینش یک شرکت کننده اسرائیل در مسابقات اعتراض کردند و خواستار تحریم اسرائیل شدند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-787728

 

→ خواندن مطلب قبلی

تحقیر شناگر اسرائیلی در مسابقات دوحه

خواندن مطلب بعدی ←

معضل بیماری گوارشی و کمبود پزشک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *