۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تیراندازی در بیت المقدس، یک کشته و 10 زخمی

هاآرتص: در حادثه تیراندازی در بیت المقدس، یک نفر کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند، دو نفر از عاملین شهید و نفر سوم دستگیر شد.

صبح امروز (پنجشنبه) در نزدیکی «معله ادومیم» در یک حمله تیراندازی یک نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است. این سه نفر با دو خودرو به نزدیکی ایست بازرسی الزعیم رسیدند و با سلاح‌های خودکار به سمت خودروهایی که در ایست بازرسی در مسیر بیت‌المقدس ایستاده بودند، شلیک کردند. نیروهای امنیتی به سوی ضاربین تیراندازی کردند که به گفته فرمانده پلیس دو تن از آنان شهید شده و حال سومی وخیم است.

طبق گزارش هاآرتص هر سه ضارب ساکن روستای زتارا در نزدیکی بیت لحم هستند. به گفته پلیس هیچ کدام سابقه امنیتی ندارند.

هاآرتص مدعی شد که یکی از عاملان، عمدا به یک وسیله نقلیه کوبید و با ایجاد اختلال در رفت وآمد، شروع به تیراندازی به سمت شهرک نشینان کردند.

پلیس اعلام کرد،‌ مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های اورشلیم منتقل شدند. حماس و جهاد اسلامی از این حمله تمجید کردند اما مسئولیت آن را بر عهده نگرفتند.

واکنش بن گویر و اسموتریچ به این حادثه

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، در محل حادثه حاضر شد و گفت که به دلیل این واقعیت که همه افسران پلیس و شهروندان سلاح دارند، در اینجا از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد. وی افزود حق ساکنان یهوده و سامره بر آزادی رفت و آمد ساکنان تشکیلات خودگردان فلسطین برتری دارد. من انتظار دارم که موانع و محدودیت‌های بیشتری در اینجا وضع شود. من برای محدودیت‌های رفت وآمد فلسطینیان تلاش خواهم کرد و خوب است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، موضع من را بپذیرد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، پس از این حمله از نخست وزیر خواست فوراً طرح هزاران واحد مسکونی در معاله ادومیم و کل منطقه را تأیید کند. وی تاکید کرد که هر آسیبی که به ما وارد شود، موجب سازندگی، عمران و تسلط بیشتر در سراسر اسرائیل می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-02-22/ty-article/0000018d-cf83-df79-a5cd-efbfe8b50000

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی، 57 درصد نوجوانان: والدین به هنگام استفاده از تلفن همراه به ما توجهی ندارند

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش از یوروویژن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *