۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وضعیت نابسامان گردشگری، انزوای اسرائیل

رئیس سازمان گردشگری: اسرائیل به اندازه کره شمالی منزوی شده است. هزینه آن گران خواهد بود.

با توجه به وضعیت نابسامان گردشگری و پروازها به اسرائیل، یوسی فتال، مدیر عامل دفتر سازمان‌دهندگان گردشگری و از منتقدان وزارت حمل‌ونقل در گفت‌وگو با معاریو گفت: در زمینه گردشگری کوتاهی بسیاری وجود دارد، هیچ کاری برای اصلاح وضعیت انجام نمی‌شود.

اگرچه در حال حاضر امکان سفر در بسیاری از نقاط اسرائیل بدون خطر امنیتی وجود دارد، اما خطوط هوایی خارجی به اسرائیل به ندرت برمی‌گردند و وجهه اسفبار ما در جهان بهبود نمی‌‌یابد.

فتال در ابتدای سخنان خود درباره تأثیر آسیب‌های وارده به اسرائیل گفت: قبل از جنگ، 250 شرکت هواپیمایی در اسرائیل فعالیت می‌کردند که اکنون تنها 45 شرکت هواپیمایی فعالیت می‌کنند. از نظر هوانوردی، ما مانند کره شمالی یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان هستیم. این قطع ارتباطی که ایجاد شده تا حد زیادی یک پیروزی ناگوار برای حماس بر اسرائیل است. جنگ باعث آسیب به وجهه استراتژیک اسرائیل شد.

وی افزود: دولت اسرائیل با وجود جنگ، باید شرایطی و راهی برای تسهیل و تشویق گردشگران برای آمدن به اسرائیل ایجاد می‌کرد. امروز، دولت اسرائیل بیمه خطوط هوایی خارجی را تقبل نمی‌کند و فقط خطوط هوایی اسرائیل را تامین می‌کند.

از طرفی هیچ تخفیفی برای خطوط هوایی خارجی در نظر گرفته نشد. در حالی که دولت باید به خطوط هوایی تخفیف می‌داد زیرا به ثابت ماندن قیمت‌ها کمک می‌کرد. در واقع دولت به موضوع هوایی اسرائیل توجه نمی‌کند و این صنعت متحمل خسارت اقتصادی زیادی شده است. صنعت گردشگری در اسرائیل 10 درصد اقتصاد اسرائیل را تشکیل می‌دهد، این صنعت بیشترین سود را برای کشور دارد.

فتال ادامه داد: اینجا یک شکست و حذف بزرگ وجود دارد، هیچ کاری برای قرار گرفتن در نقشه جهان انجام نمی‌شود، این یک اشتباه راهبردی است، حیف است به خود نیایند، وزارت حمل‌و‌نقل باید به وضعیت رسیدگی می‌کرد، اما نکرد، این اشتباه بزرگی است. هیچ بحث حرفه‌ای از سوی دولت در این مورد وجود نداشت.

وی افزود: همه خسارت به ما وارد می‌شود. قیمت‌های پرواز دیوانه کننده است. خدمه برخی خطوط هوایی از ماندن در اسرائیل می‌ترسیدند. از سوی دیگر، تقاضا برای خروج اسرائیل بسیار زیاد و درخواست ورود کم است. کمبود تعداد هواپیما برای جابه‌جایی همه مسافران اسرائیلی را نیز باید به موارد بالا اضافه کرد.

وی در پایان درباره وضعیت گردشگری اسرائیل پس از جنگ گفت: از روزی که جنگ تمام شود، حداقل شش ماه برای بازگشت خطوط هوایی به اسرائیل زمان لازم است و دو تا سه سال طول می‌کشد تا دولت اسرائیل از نظر گردشگری بهبود یابد. سال 2024 برای صنعت گردشگری سال ورشکستگی خواهد بود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/lifestyle/travel/Article-1077824

→ خواندن مطلب قبلی

پیام هشدارآمیز آیزنکوت به اعضای کابینه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی، 57 درصد نوجوانان: والدین به هنگام استفاده از تلفن همراه به ما توجهی ندارند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *