۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نشست کنست درباره خدمت سربازی ارتدوکس افراطی

رسانه‌های اسرائیلی: از 66 هزار جوان ارتدوکس افراطی در سن نظامی، فقط 540 نفر سرباز می‌شوند.

کمیسیون کنترل دولتی کنست، به ریاست میکی لوی، نماینده کنست، موضوع سربازگیری از جوانان ارتدوکس افراطی را مورد بحث قرار داد. بر اساس داده‌های ارائه شده در این نشست، از 66 هزار جوان افراطی ارتدوکس در سن نظامی، تنها 540 نفر، یعنی 81 درصدسرباز می‌شوند. رئیس این کمیسیون، میکی لوی، تاکید کرد که مفهوم  ارتش مردمی اسرائیل در معرض تهدید است.

از آغاز جنگ، 540 سرباز خریدی برای خدمت سربازی فراخوانده شده‌اند، 450 نفر در گردان ذخیره خریدی و 4000 نفر دیگر بالای 26 سال برای خدمت کوتاه مدت ثبت نام کرده‌اند و تنها 600 نفر از آنها پذیرفته شدند، دوره دو هفته‌ای سرباز جوان را گذرانده‌اند و در عملیات‌های ذخیره شرکت کرده‌اند.

میکی لوی گفت: پس از وقایع 7 اکتبر، اسرائیل در وضعیت امنیتی کاملا متفاوتی قرار دارد و نیاز به تغییرات فوری از جمله افزایش چشمگیر مشارکت جامعه ارتدوکس افراطی در خدمت سربازی است. یوسی لوی که به مدت 15 سال مسئول موضوع خدمت اجباری خریدی در کنست است، در این نشست گفت: اسرائیل هرگز برنامه دولتی را جدی در این زمینه توسعه نداده یا اتخاذ نکرده است.

آویگدور لیبرمن، آغازگر این نشست، گفت که تراژدی 7 اکتبر آغاز ادغام واقعی همه گروه‌های مردم در جامعه اسرائیل است، نه تنها افراطی ارتدوکس، بلکه مسلمانان، دروزی‌ها، چرکس‌ها و دیگران. لیبرمن تأکید کرد: به نظر من، به نفع بخش ارتدوکس افراطی است که از این فرصت استفاده کند و در جامعه اسرائیل ادغام شود، این فرصت را نمی‌توان از دست داد.

در متون مقدس اظهاراتی درباره ممنوعیت خدمت در ارتش اسرائیل وجود ندارد. این یک شرکت از تاجرانی است که می‌خواهند رای دهندگان خود را کنترل کنند و آنها را گروگان بگیرند. هیچ دلیل شرعی یا عملی وجود ندارد که چرا خریدیم نمی‌تواند در سربازی خدمت کند. ما باید از تمرکز بر روی این تاجران سیاسی دست برداریم. پیشنهاد ما این است که همه افراد در سن 18 سالگی به باکوم (پایگاه اجباری ارتش اسرائیل) فرستاده شوند.

مشاور حقوقی دولت، گالی بهاراف میارا گفت که اگر قانون اجباری دانش‌آموزان افراطی ارتدوکس پیش نرود، ارتش اسرائیل از اول آوریل خدمت اجباری خریدیم را آغاز خواهد کرد، زیرا قانون موقت در مورد این موضوع در 31 مارس منقضی می‌شود. وی در واکنش به شکایتی که در دادگاه عالی ارائه شده بود، خواستار پایان دادن به تبعیض و سربازگیری جوانان از جامعه افراطی ارتدوکس به طور کلی شد.

به گفته این مشاور حقوقی، دفتر رئیس دولت و وزارت دفاع ادعا می‌کنند که حتی در صورت عدم تصویب قانون خدمت اجباری،سربازگیری از دانش‌آموزان یشیوا و فارغ التحصیلان موسسات آموزشی افراطی ارتدوکس در این مرحله وجود ندارد. پس از انقضای قانون موقت، ارتش اسرائیل پیش نویس خریدیم را مطالبه خواهد کرد.

 

لینک خبر: https://mnenia.zahav.ru/Articles/3646061

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش قیمت پروازهای شرکت ال ال

خواندن مطلب بعدی ←

کارشناسان سازمان ملل خواستار تحریم فوری تسلیحاتی اسرائیل شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *