۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اتمام حجت گانتز و آیزنکوت درباره قانون خدمت سربازی

گانتز و آیزنکوت خواهان استخدام افراطی ارتدوکس در ارتش شدند.

ساعاتی پس از بحث دیوان عالی در مورد سربازگیری افراطی ارتدوکس و با توجه به قانون جدید خدمت اجباری، وزیران، گانتز و آیزنکوت، امروز دوشنبه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

گانتز در کنفرانس مشترک اعلام کرد که در روزی که قوانین گسترش خدمات ذخیره به صورت فوری در کنست به رای گذاشته شود، حزبش «قانون خدمت اسرائیل» را به تصویب خواهد رساند.

گانتز و آیزنکوت، ضمن اتمام حجت خواهان ایجاد اداره‌ای شدند که تصمیم بگیرد چه کسی استخدام شود. در ادامه اعلامیه آمده است:

همه مردم اسرائیل، همه بخش‌های جامعه باید در خدمت به کشور مشارکت داشته باشند. چالش‌ها بسیار زیاد است. آنها اعلام کردند: ما نمی‌خواهیم فقط به تمدید خدمت اجباری ارتدوکس رای دهیم. گانتز اصولی را در رابطه با قانون خدمت سربازی ارائه کرد:

اکثریت مطلق جوانان با توجه به نیازهای امنیت و جامعه خدمت خواهند کرد.

تشکیل یک اداره یکپارچه استخدام که در آن برابری در ارتش اسرائیل وجود دارد و تعیین کننده نقش و نحوه خدمات زنان و مردان جوان در سربازی است.

کسانی که خدمت طولانی‌تر و رزمی‌تری داشته باشند، پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

ده‌ها نهاد در سازمان‌های امنیتی، اورژانس و خیریه ایجاد می‌شود.

ماهیت خدمت سربازی، به سبک زندگی و اعتقادات هیچ کس لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. با ایجاد این تشکیلات، در مدت یک دهه، اکثریت مطلق جوانان در اسرائیل خدمت خواهند کرد.

وزیر گانتز در سخنان خود خطاب به افراطی ارتدوکس گفت: منتظر قانون نباشید، برخیزید و داوطلب شوید! همین حالا در خدمت ثبت نام کنید. این امکان وجود دارد که در سال جاری تعداد سربازان افراطی ارتدوکس را دوبرابر کنیم و هزاران نفر را به خدمت بگیریم و از این طریق به حل چالش عملیاتی که پیش روی ما قرار دارد، کمک کنیم.

وزیر آیزنکوت نیز افزود: تامین نیروهایی که در سال‌های آینده برای وضعیت عادی، اضطراری و جنگ مورد نیاز خواهند بود، مستلزم بسیج همه جانبه و خدمات گسترده مردم اسرائیل در جذب نیرو برای ارتش از جمعیت افراطی ارتدوکس و عرب در خدمات ملی و خدمات غیرنظامی است.

وی افزود قانونی که ما ارائه کردیم اصول و مبانی خوبی دارد که مستلزم تحول در قانون استخدامی است. ما این گزینه را داریم: انتخاب بین تصحیح تاریخی یا حذف تاریخی.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_q1/Article-4e95b34aac5ed81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار رئیس انجمن پزشکی اسرائیل نسبت به بحران در بیمارستان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

60 میلیارد دلار وام برای تامین هزینه‌های جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *