هزاران هنرمند خواهان تحریم اسرائیل از دوسالانه ونیز شدند

کانال 12 عبری: هزاران هنرمند و شخصیت فرهنگی طومار تحریم اسرائیل امضا کردند.

بیش از 8000 هنرمند با امضای بیانیه‌ای سرگشاده خواستار تحریم اسرائیل از شصتمین دوسالانه ونیز شدند. دوسالانه ونیز، مهم‌ترین رویداد هنری در هنر مدرن است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

اتحادیه هنرمندان (که اعضای آن هنرمندان، متصدیان، نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی هستند)، با نام «اتحاد هنر، نه به نسل کشی» با نام اختصاری ،ANGA با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «نه به غرفه نسل کشی در بینال»، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دوسالانه، در برابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها سکوت کرده است. در این نامه با انگشت اتهام به سمت مدیران این نمایشگاه مهم که حمایت خود را از اوکراین پس از حمله روسیه اعلام کردند، آمده است: ما از این استاندارد دوگانه شوکه شده‌ایم.

در ادامه بیانیه آمده است: هنر در خلاء اتفاق نمی‌افتد و نمی‌تواند فراتر از واقعیت باشد. در حالی‌که متصدیان اسرائیلی در حال برنامه ریزی به اصطلاح «غرفه باروری» هستند که برای انعکاس مادری معاصر طراحی شده است، دولت اسرائیل بیش از 12000 کودک را به قتل رسانده و دسترسی به امکانات پزشکی را برای زنان فلسطینی از بین برده است. این انجمن هر اثری که نشان دهنده اجرای سیاست نسل کشی توسط دولت اسرائیل است، حمایت می‌کند.

طبق گزارش کانال 12 عبری، متولیان امر تاکنون از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-entertainment/2024_q1/Article-403977fdaa9ed81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

قیمت سوخت برای سومین بار در سال جاری افزایش یافت

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت، ارائه قانون خدمت سربازی را منوط به توافق ائتلاف دانست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *